دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

كتاب "كرونا و سالمندی" در بوشهر منتشر شد
 
بوشهر-ایرنا- كتاب "كرونا و سالمندی" نوشته مشترك 2 تن از پزشكان عضو هیات علمی دانشگاه های علوم پزشكی بوشهر و گناباد و یك كارشناس ارشد پرستاری سالمندی است كه با موضوع راهنمایی سالمندان، خانواده ها و مراقبان آنها در مواجهه با پاندمی كرونا منتشر شده است.
كتاب بوشهر-ایرنا- كتاب ""كرونا و سالمندی"" نوشته مشترك 2 تن از پزشكان عضو هیات علمی دانشگاه های علوم پزشكی بوشهر و گناباد و یك كارشناس ارشد پرستاری سالمندی است كه با موضوع راهنمایی سالمندان، خانواده ها و مراقبان آنها در مواجهه با پاندمی كرونا منتشر شده است.

به گزارش ایرنا، این كتاب اثر مشترك دكتر "اكرم فرهادی" عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشكی بوشهر، دكتر "لیلا صادق " مقدم عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشكی گناباد و "متینه خوشخو "كارشناس ارشد پرستاری سالمندی است و به ارائه نكات كلیدی و كاربردی درباره مواجهه این گروه سنی با بیماری كووید 19 و پیشگیری از آن پرداخته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی بوشهر روز شنبه در این ارتباط گفت: این كتاب در 16 بخش و 120 صفحه نوشته شده است و با بیانی روان و ساده به موضوعاتی چون معرفی كرونا، پیشگیری و درمان در مراكز مراقبتی، حفظ و ارتقای بهداشت روان در دوران قرنطینه، خروج از قرنطینه در مواقع ضروری و اوقات فراغت سالمندان پرداخته است.

اكرم فرهادی افزود: فعالیت های بدنی، تغذیه، خواب، كنترل درد، فشار خون و نكات مهم در مواجهه با مرگ در بحران كرونا از دیگر موضوع های این كتاب است.

وی اضافه كرد: این اثر با بهره گیری از منابع مورد تایید سازمان جهانی بهداشت نوشته شده است.

فرهادی گفت: این كتاب با نظارت دكتر احمد دلبری رئیس مركز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و با همكاری دانشگاه علوم پزشكی بوشهر به چاپ رسید.

مولفان " كرونا و سالمندی" این كتاب را به روح پاك شهدای مدافع سلامت كشور تقدیم كرده اند.

برچسب ها
- سالمندی
- ویروس كرونا
- بوشهر
- دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر
- كتاب
پروندهٔ خبری
- كرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش ها
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۵۴ - ۲۵/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۴