دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

حقایق شگفت انگیز درباره افسردگی
 
افسردگی محرك های متفاوتی دارد. رویدادهای استرس زا باعث ابتلا افراد بیشتر به افسردگی می شوند. ژنها برخی (اما نه همه) باعث آن می شوند. استعداد ژنتیكی برای افسردگی بهتر درك می شود و ممكن است توضیح دهد كه چرا یك نفر افسرده می شود و دیگری اینطور نیست. سابقه خانوادگی افسردگی مهم است، اما همیشه تنها ...
افسردگی محرك های متفاوتی دارد. رویدادهای استرس زا باعث ابتلا افراد بیشتر به افسردگی می شوند. ژنها برخی (اما نه همه) باعث آن می شوند. استعداد ژنتیكی برای افسردگی بهتر درك می شود و ممكن است توضیح دهد كه چرا یك نفر افسرده می شود و دیگری اینطور نیست. سابقه خانوادگی افسردگی مهم است، اما همیشه تنها عامل نیست.   افسردگی (...)

حقایق شگفت انگیز درباره افسردگی

افسردگی محرك های متفاوتی دارد. رویدادهای استرس زا باعث ابتلا افراد بیشتر به افسردگی می شوند.

ژنها برخی (اما نه همه) باعث آن می شوند. استعداد ژنتیكی برای افسردگی بهتر درك می شود و ممكن است توضیح دهد كه چرا یك نفر افسرده می شود و دیگری اینطور نیست. سابقه خانوادگی افسردگی مهم است، اما همیشه تنها عامل نیست.

 

افسردگی بر بدن تاثیر می گذارد. سردرد، مشكلات معده و دردهای عمومی بدون علت جسمی مشخص همگی می توانند علائم افسردگی باشند.

افسردگی ممكن است یك "احساس روده" باشد. ارتباط قوی بین سلامت روده و بهزیستی روانی وجود دارد و افسردگی با عدم تعادل روده ارتباط قوی دارد. 

مغزهای افسرده ممكن است متفاوت به نظر برسند. در برخی از افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی تغییراتی در مغز مشاهده می شود كه در آزمایش های تصویربرداری مانند ام آر آی قابل مشاهده است.

افسردگی با سایر مشكلات سلامتی مرتبط است. افراد مبتلا به افسردگی همچنین بیشتر در معرض بیماریهای التهابی مزمن یا خود ایمنی مانند دیابت، بیماری قلبی، آرتریت یا بیماری تحریك پذیر روده هستند.

افراد افسرده ممكن است افسرده به نظر نرسند. افسردگی یك بیماری پنهان است. برخی افراد می توانند خوش بین و شاداب به نظر برسند، اما در درون با علائم افسردگی دست وپنجه نرم كنند.

ورزش می تواند به مدیریت افسردگی كمك كند. ورزش باعث بهبود وضعیت خلقی می شود. در بیشتر روزها حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید.

معمولاً نیاز است كه بیش از یك داروی ضد افسردگی امتحان كنید. بسیاری از افراد با اولین دارو كه امتحان می كنند، تسكین نمی یابند. این مورد انتظار است زیرا به دلایل نامعلوم، افراد مختلف از داروهای مختلف سود می برند و برخی از داروهایی كه ما در حال حاضر در دسترس داریم هیچ فایده ای ندارند. 

درمان نیز معمولاً مورد نیاز است. برای افسردگی خفیف تا متوسط، درمان و تغییر شیوه زندگی در درجه اول در نظر گرفته می شود. با این حال، برای افسردگی متوسط تا شدید، تركیبی از درمان و دارو اغلب مفید است. 

افسردگی اغلب با اضطراب همزمان تجربه می شود. بسیاری از افرادی كه دارای یك اختلال سلامت روان هستند، مانند افسردگی، ممكن است اختلال دیگری مانند اضطراب یا اختلال بیش فعالی با نقص توجه را تجربه كنند. 

افسردگی عمیقا بر مردم سراسر جهان تاثیر می گذارد. افسردگی علت اصلی ناتوانی در جهان است و بیش از 300 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. 

مترجم: نرگس قاسمی پناه

منبع: everydayhealth

 

 

راهبردنامه
   تاریخ: ۲۱:۲۸ - ۰۳/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۹