دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

از دانشجویان و گروههای دانشجویی فعال حوزه كرونا تقدیر می شود
 

دبیر دهمین آیین اعطای تندیس ملی فداكاری به دانشجویان ایران اعلام كرد كه محوریت این دوره از مراسم، فعالیت های كرونایی دانشجویان و گروه های دانشجویی است.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، جمال رحیمیان، در نخستین نشست شورای سیاستگذاری آئین اعطای تندیس ملی فداكاری به دانشجویان ایران كه در محل تالار امیر كبیر دانشگاه تهران برگزار شد گفت: امسال برای نخستین بار شورای عالی آئین اعطای تندیس فداكاری با حضور رئیس جهاد دانشگاهی و مسئولان و معاونان دستگاه های همكار تشكیل شد.

وی اظهار كرد: طرح پیشنهادی برگزاری این دوره طی جلسه مذكور با حضور دكتر طیبی ارائه و بر این اساس، برآوردها درباره هزینه تهیه تندیس تخمین زده و مقرر شد قیمت تمام شده ساخت تندیس با تركیب جدید و حفظ شاكله كاهش پیدا كند و بر مبلغ جوایز اعطایی افزوده شود. این كار پس از چند جلسه طی هفته گذشته انجام شد.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران با اشاره به مصادیق هفتگانه فداكاری تعریف شده در آئین اعطای تندیس فداكاری به دانشجویان ایران گفت: این مصادیق شامل حضور داوطلبانه در دفاع از كشور، انقلاب اسلامی و حریم اهل بیت (ع)، ارائه خدمات پیشگیرانه و امدادرسانی داوطلبانه در حوادث و رخدادهای طبیعی یا غیرمترقبه، انجام فعالیت های داوطلبانه در امور خیریه، تأمین ارگان های حیاتی بیماران نیازمند از طریق اهدای خون و عضو، مشاركت داوطلبانه در سازندگی، آبادانی و محرومیت زدایی كشور، انجام فعالیت های داوطلبانه در حوزه های سلامت و توانبخشی به طور ویژه مدافعان سلامت و انجام فعالیت های داوطلبانه در زمینه حفاظت از محیط زیست است.

وی با بیان اینكه امسال در همه مصادیق، فعالان عرصه كرونا مد نظر قرار دارند، در ادامه با ارائه گزارش عملكرد 9 ساله آئین گفت: طی 9 دوره برگزاری آئین از 377 دانشجو و گروه دانشجویی تقدیر شد كه از این میان 85 درصد دانشجو و 15 درصد گروه دانشجویی بوده اند.

دبیر دهمین آئین اعطای تندیس ملی فداكاری به دانشجویان ایران با بیان اینكه 18 درصد دانشجویان برگزیده زن و 82 درصد مرد بوده اند، خاطرنشان كرد: همچنین 21 درصد دانشجویان از تهران و 79 درصد مربوط به دیگر نقاط كشور بوده اند.

رحیمیان نسبت دانشجویان دانشگاه آزاد به دولتی را در میان دانشجویان و گروه های دانشجویی فداكار برگزیده در 9 دوره 24 به 76 برشمرد و افزود: 16 درصد آنها از دانشجویان پزشكی و علوم پزشكی و 84 درصد از دانشجویان غیر پزشكی بوده اند.

وی با بیان اینكه در دهمین آئین از دانشجویان و گروه های دانشجویی با یكی از مصادیق هفتگانه فداكاری با اولویت فعالیت كرونایی تقدیر می شود، گفت: این افراد و یا گروه ها یا توسط سازمان ها و وزارتخانه مربوطه و یا توسط اشخاص به دبیرخانه معرفی می شوند.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران با اشاره به افزایش سهمیه همه سازمان های همكار در دهمین آئین در ادامه میزان افزایش سهمیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برای معرفی دانشجو و یا گروه دانشجویی فداكار از 2 به 15 دانست و گفت: همچنین سهمیه وزارت علوم از 5 به 7، سازمان بسیج دانشجویی كشور از 5 به 10، سازمان بهزیستی از 3 به 5، كمیته امداد از 2 به 3 افزایش یافت در عین حال سهمیه سازمان های جوانان هلال احمر 8، محیط زیست 3، انتقال خون 3، نظام پزشكی 3، دانشگاه آزاد 10، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه 3 و دبیرخانه 6 تعیین شد.

رحیمیان با بیان اینكه برای هر دانشجو یك تندیس به ارزش 6 میلیون ریال به همراه 20 میلیون ریال جایزه نقدی در نظر گرفته شده است، افزود: این اعتبار باید از طریق مشاركت مالی همه سازمانها و دستگاه های همكار تأمین شود از این رو در این آئین برای هر سازمانی سهم مالی جهت مشاركت در نظر گرفته شده است.

وی پیش بینی كرد كه در این دوره از 300 خانواده شهید مدافع سلامت در سراسر كشور با اهدای لوح تقدیر و تندیس فداكاری تجلیل می شود و در ادامه تصریح كرد: در نظر داریم این آئین را با پیامی از سوی مقام عظمای ولایت آغاز كنیم.

دبیر دهمین آئین اعطای تندیس ملی فداكاری به دانشجویان ایران با تأكید بر ضرورت مشاركت مالی سازمانها و دستگاه های اجرایی برای برگزاری آئین گفت: ترویج فرهنگ ایثار و فداكاری كاری فرا مادی و مقدسی است كه تاكنون سازمان ها و دستگاه های اجرایی مشاركت خوبی داشته اند.

منبع

جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و كنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده كنید.
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت كنید .
كانال تلگرام پرتال دانشگاهی را به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال كنید.
منبع خبر:
اخبار دانشگاهی
   تاریخ: ۱۲:۳۳ - ۱۱/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۴