دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

تزریق واكسن كرونا به پرسنل درمانی گنبدكاووس آغاز شد
 
گنبدكاووس - ایرنا - نخستین فاز واكسیناسیون علیه ویروس كرونا در گنبدكاووس امروز پنجشنبه با تزریق واكسن به 45 نفر از پرسنل سه بیمارستان شهید مطهری، پیامبر اعظم (ص) و خاتم الانبیای این شهرستان آغاز شد.
تزریق واكسن كرونا به پرسنل درمانی گنبدكاووس آغاز شد گنبدكاووس - ایرنا - نخستین فاز واكسیناسیون علیه ویروس كرونا در گنبدكاووس امروز پنجشنبه با تزریق واكسن به 45 نفر از پرسنل سه بیمارستان شهید مطهری، پیامبر اعظم (ص) و خاتم الانبیای این شهرستان آغاز شد.

در مراسم تزریق واكسن كرونا به پرسنل بیمارستانی گنبدكاووس كه از بیمارستان شهید مطهری آغاز شد، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی گلستان گفت كه در مرحله نخست واكسیناسیون علیه ویروس كرونا 200 نفر با اولویت پرسنل كادر درمان بخش سی سی یو كه تاكنون به این بیماری مبتلا نشدند، انجام می شود.

سراج الدین عارف نیا افزود: تزریق واكسن كرونا به دیگر كادر درمان و گروه های اولویت دار نیز به تدریج و با ورود محموله های جدید این واكسن ادامه خواهد یافت.

وی بابیان اینكه كادر درمانی شاغل در بخش مراقبت های ویژه و درگیر با بیماران كرونایی در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی گلستان در اولویت تزریق واكسن كرونا هستند، اضافه كرد: هم اكنون مراكز درمانی استان در مجموع حدود هفت هزار كادر درمان دارند كه چهار هزار نفر آنها پرستار هستند.



همچنین باحضور نماینده مردم گنبدكاووس درمجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه، رییس مجمع خیرین سلامت و مدیر شبكه بهداشت و درمان این شهرستان، كلینك تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان شهید مطهری گنبدكاووس به بهره برداری رسید.

این كلینك تخصصی ویژه بیماران ارتوپدی، مغز و اعصاب و حادثه دیدگان سوانح رانندگی شرق استان گلستان است كه با تعرفه دولتی به آنها خدمات ارائه می كند.

فیزیوتراپی، نورولوژی، جراحی، ارولوژی، ترمیم پوست و چشم از بخش های این كلینیك تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان شهید مطهری است كه برای به سازی ساختمان و خرید تجهیزات مورد نیاز آن در مجموع 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گفته رییس بیمارستان شهید مطهری گنبدكاووس، حدود 15 درصد از هزینه انجام شده برای راه اندازی این كلینیك توسط نیكوكاران حوزه سلامت این شهرستان و بقیه نیز از اعتبارات دانشگاه علم پزشكی گلستان تامین شده است.

رسول صلاحی همچنین افزود: تانك تولید اكسیژن این بیمارستان نیز با ظرفیت 20 تن در روز با هزینه تقریبی 15 میلیارد ریال نصب و به بهره برداری رسیده است.

گنبدكاووس با 370 هزار نفر جمعیت دارای چهار بیمارستان دولتی، یك بیمارستان نیمه دولتی (تامین اجتماعی) و 2 بیمارستان بخش خصوصی است.

برچسب ها
- گنبدكاووس
- ویروس كرونا
- واكسن
- گلستان
- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۵:۰۳ - ۲۳/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۶