دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

تولید محتوای ویژه دانش آموزان برای مقابله با آسیب های فضای مجازی
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از همكاری با سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برای تولید محتوا در زمینه مدیریت مقابله با آسیب های فضای مجازی خبر داد.
علیرضا كاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تمهیدات آموزش و پرورش برای مدیریت دانش آموزان در فضای مجازی و مقابله با آسیب های این فضا برای آن ها، اظهار كرد: با توجه به زیست بوم جدید كار ها با رویكرد فضای مجازی طراحی شده است بر همین اساس در این زیست بوم دوره های توانمندسازی معلمان و مربیان را هم در دستور كار قرار دادیم.

او ادامه داد: ضمن این برنامه تولید محتوای مناسب برای فضای مجازی انجام می شود. همچنین تشكل های دانش آموزان و صحن مجلس دانش آموزی در این فضا برقرار است و فعالیت ها ادامه دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به اینكه ایجاد شبكه شاد فضای ایمنی را برای دانش آموزان ایجاد كرده است، اظهار كرد: البته اقدامات زیرساختی در حال شكل گیری است و آسیب های فضای مجازی را شناسایی می كنیم تا معلمان و دانش آموزان را توانمند كنیم.

طراحی بسته سیاستی مدیریت فضای مجازی ویژه دانش آموزان كاظمی از طراحی بسته سیاستی برای مدیریت آسیب های فضای مجازی خبر داد و گفت: متناظر با هر آسیبی در مواجهه با فضای مجازی برنامه ای در نظر گرفته شده است به طور مثال آسیب جسمی را استخراج كردیم و برای آن سیاست كلی مطرح شده است. همچنین بخشی هم مكلف كردیم تا برای كاهش این موضوع راهكار دهد.

او افزود: آسیب های روانی، اجتماعی، اعتقادی و اخلاقی را احصا كردیم و اقدامات زیرساختی برای آن پیش بینی كردیم تا حتما آگاه سازی دانش آموزان و والدین برای این موضوع انجام شود.

تولید اپلیكیشن های نظارتی بر فضای مجازی كاظمی از طراحی و تولید اپلیكیشن های نظارتی برای مدیریت فضای مجازی خبر داد و تصریح كرد: این موضوع یكی از شرط های مهم مدیریت فضای مجازی است كه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به اینكه یك دوره در سه سطح مقدماتی، میانی و پیشرفته برای توانمندی سازی مربیان دارالقرآن ها در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین با همكاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مشتركا و به طور پایلوت در مدارس تحت پوشش این سازمان برنامه ای برای تولید محتوای مدیریت فضای مجازی در نظر داریم تا آگهی و توانمندی دانش آموزان در حوزه فضای مجازی ارتقا یابد.

به گفته او راه اندازی اینترنت و سیم كارت دانش آموزی كه در دستور كار است به مدیریت آسیب های فضای مجازی كمك می كند و اقداماتی در این باره در حال انجام است.

بیشتر بخوانید

- موضوع سیم كارت ویژه دانش آموزان را پیگیر ی می كنیم
- علت راه اندازی نشدن سیم كارت دانش آموزی چه بود؟
   تاریخ: ۰۶:۱۷ - ۲۵/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۵