دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاهی اولویت پارك علم و فناوری استان سمنان
 
شاهرود_معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاهی اولویت پارك علم و فناوری استان سمنان است.
به گزارش خبرگزاری بسیج، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به شاهرود و بازدید از دستاورد ها و فعالیت های پژوهشی دانشگاه صنعتی شاهرود و پارك علم و فناوری استان سمنان گفت: هم اكنون تمام تلاش حوزه پژوهش و فناوری وزارت علوم، رشد پارك علم و فناوری استان سمنان، پردیس های علم و فناوری و مراكز رشد استان سمنان است كه این ها میزبان هسته ها و شركت های فناور هستند تا زمینه برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی استان فراهم شود.
رحیمی شعرباف افزود: در هیچ استانی از جمله استان سمنان در زمینه كمبود دانش آموختگان دانشگاهی مشكلی نداریم، اما مشكل اصلی در ایجاد اشتغال برای آنان است و باید زمینه اشتغال دانش آموختگان متناسب با تحصیلات آنان فراهم شود و یكی از بهترین نهاد ها برای تحقق این كار مراكز رشد، مراكز نوآوری و خلاقیت و پارك علم و فناوری هستند.
معاون وزیر علوم گفت: پارك علم و فناوری استان سمنان در شاهرود جزء 5 تا 6 پارك اول كشور است و البته رو به رشد است و باید رشد بیشتری پیدا كند و میزبان نیرو های خلاق شاهرود، استان، كشور و حتی محل انتقال تجربیات به كشور های همسایه باشد.
رحیمی شعرباف، مهمترین اولویت حوزه پژوهش و فناوری وزارت علوم را افزایش ارتباط دانشگاه ها و واحد های فناور با دستگاه های، جامعه و صنعت عنوان كرد و افزود: برای تحقق این كار برنامه های اجرایی كاملا مشخص داریم و بخش تحقیقات دوره های تحصیلات تكمیلی را بیشتر به جامعه پیوند بزنیم و تقاضا محور كنیم.
رحیمی شعرباف اظهار داشت: در حوزه توسعه علمی توفیقات شگرفی داشتیم، اما در حوزه تقاضا محور تحقیقات توفیق زیادی نداشتیم و هم باید طرف قابلیت های دانشگاه با جامعه و صنعت و هم قابلیت های جامعه و صنعت با نهاد های علمی را افزایش دهیم.
منبع خبر:
بسیج نیوز
   تاریخ: ۱۲:۳۱ - ۱۱/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۲۸