دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

نماینده مجلس: همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه 1400 لحاظ شود
 
تبریز - ایرنا - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسكو در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم كه در اصلاح لایحه بودجه سال 1400 پیش بینی لازم از جانب دولت در خصوص همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام پذیرد تا تامین منابع برای مصوبات قانونی، در مجلس تسهیل شود.
نماینده مجلس: همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه 1400 لحاظ شود تبریز - ایرنا - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسكو در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم كه در اصلاح لایحه بودجه سال 1400 پیش بینی لازم از جانب دولت در خصوص همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام پذیرد تا تامین منابع برای مصوبات قانونی، در مجلس تسهیل شود.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، روح الله متفكر آزاد در ارتباط ویدیویی با جلسه هم اندیشی فعالان بازنشستگی آذربایجان شرقی، با استماع مطالبات نمایندگان بازنشستگان و مستمری بگیران، با تاكید بر اینكه نمایندگان مجلس پیگیر امور حوزه بازنشستگان هستند، اظهار كرد: تامین بازنشستگان، وظیفه ای بر عهده صندوق های بازنشستگی است كه صندوق ها نیز بر همین مبنا پایه ریزی و تشكیل شده و دولت می تواند بر اساس وظایف حاكمیتی خود، نسبت به ترمیم حقوق بازنشستگان و تامین زندگی باكرامت برای آنان اقدام كند.

وی با تاكید بر استانداردسازی واحد در قبال صندوق های بازنشستگی و پرهیز از تبعیض و دوگانگی، گفت: پیگیری های مقتضی در خصوص همسان سازی بانشستگان با معاونان ریاست جمهوری و وزرای دولت در حال انجام است.

مدیر كل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به وجود بیش از 200 هزار بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی در استان، اظهار كرد: ماهانه بالغ بر 480 میلیارد تومان از بابت تعهدات بلند مدت به این طیف پرداخت می شود كه 70 میلیارد از این مبلغ از بابت متناسب سازی حقوق بوده و از مرداد ماه 99 اجرایی شده است.

جعفر سمساری با اشاره به ضرورت ارتقای معیشت بازنشستگان، افزود: تعهدات سازمان در جهت افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان در قالب ماده 96 قانون تامین اجتماعی اجرا می شود و با تامین منابع، اجرای متناسب سازی موضوع ماده 12 قانون برنامه توسعه برنامه توسعه ششم از مرداد ماه اجرایی شده است كه با تامین منابع جدید، بخش دیگری از متناسب سازی اجرا خواهد شد.

دبیر كانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی كشور، در این نشست با تشریح ساختار تشكیلات كانون ها مطابق ماده 134 قانون كار، اظهار كرد: بر اساس این قانون، بازنشستگان، كانون شهرستان را انتخاب كرده و كانون های شهرستان، استان و كانون استان ها نیز كانون عالی را تشكیل می دهند و این كانون ها به عنوان یك نهاد صنفی پیگیر امور جامعه بازنشستگی هستند.

محمد اسدی با تبیین سیر سازمان تامین اجتماعی و روند تصویب و اجرای قانون الزام، گفت: سازمان تامین اجتماعی در سال های اخیر كمك هزینه های پروتز و اروتز را افزایش چشمگیری داشته و در اجرای قانون الزام، گام های خوبی برداشته شده است.

وی با بیان اینكه بازنشستگان در انتخاب پزشك و مركز درمانی اختیار دارند، خاطرنشان كرد: مستمری بگیران تفاوت هزینه های درمان در بخش خصوصی و دولتی را مورد توجه قرار دهند.

اسدی گفت: در راستای پاسخ به مطالبه جامعه بازنشستگی به منظور برخورداری از خدمات درمانی مراكز غیردولتی و غیرملكی سازمان، بیمه تكمیلی درمان پایه ریزی شده است كه با توجه به اولویت بندی نیاز درمانی و توان پرداخت حق بیمه، نسبت به عقد قرارداد با بیمه های تجاری اقدام می شود كه طی سال های اخیر این قرارداد با یك شركت بیمه كه به صورت تخصصی در حوزه درمان فعالیت می كند، منعقد شده است.

وی با تشریح روند اجرایی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان، با اشاره به اهتمام جدی سازمان تامین اجتماعی در اجرای این طرح، تحقق متناسب سازی را مستلزم تامین منابع از جانب قانون گذار دانست.

وی افزود: در این راستا كانون عالی نسبت به رایزنی با مسئولان دولت اقدام كرده و 17 هزار میلیارد ریال از بابت متناسب سازی تامین شده و به منظور برخورداری همه بازنشستگان از این منابع، ساز و كارهایی با لحاظ حقوق مستمری و سنوات پرداخت حق بیمه پیش بینی و اجرایی شده است.

اسدی ادامه داد: در اجرای متناسب سازی، انتقادهایی هم وارد شده كه به دنبال رفع آن ها به صورت كارشناسی هستیم و در حال حاضر منابعی برای مراحل بعدی متناسب سازی پیشنهاد شده است كه در حال پیگیری هستیم.

نایب رئیس كانون كارگران بازنشسته و مستمری بگیر آذربایجان شرقی نیز با بیان مطالبات جامعه بازنشستگی، اصلاح و ترمیم همسان سازی بازنشستگان، مستمری بگیران، ازكارافتادگان و جانبازان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و رفع تبعیض بین بازنشستگان لشگری و كشوری و بازنشستگان تامین اجتماعی توام با اجرای دقیق و صحیح ماده 96 و 111 قانون تامین اجتماعی، مطابق با نرخ واقعی تورم را از مهم ترین مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی دانست.

كریم صادقزاده تبریزی با تاكید بر این كه منابع مورد نیاز از جانب دولت تامین شود، گفت: در صورت پرداخت مطالبات سازمان از جانب دولت، امكان ارتقای خدمات در حوزه بیمه ای و درمانی برای سازمان تسهیل می شود و واگذاری بخشی از سهام شستا به بازنشستگان نیز در راستای توانمندسازی و ارتقای معیشت بازنشستگان باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها
- سازمان تامین اجتماعی
- همسان سازی
- بودجه 1400
- روح الله متفكر آزاد
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۳۲ - ۲۶/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۱