دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

مركز درمانی تخصصی بیماران خاص در بجنورد افتتاح شد
 
به مناسبت دهه مبارك فجر، مركز درمانی تخصصی بیماران خاص در بجنورد با حضور رئیس بنیاد بیماری های خاص، نماینده ولی فقیه، استاندار ، رئیس دانشگاه علوم پزشكی ونمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شواری شهر و دیگر مسئولان به صورت ویدئو كنفرانس در حضور رئیس جمهور افتتاح شد.
در هفدهمین آیین پویش ره سلامت؛ مركز درمانی تخصصی بیماران خاص در بجنورد افتتاح شد
به مناسبت دهه مبارك فجر، مركز درمانی تخصصی بیماران خاص در بجنورد با حضور رئیس بنیاد بیماری های خاص، نماینده ولی فقیه، استاندار ، رئیس دانشگاه علوم پزشكی ونمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شواری شهر و دیگر مسئولان به صورت ویدئو كنفرانس در حضور رئیس جمهور افتتاح شد.



به گزارش پایگاه خبری وب دا، در آیین افتتاح این مركز تخصصی، رئیس بنیاد بیماری های خاص اظهار كرد: راه اندازی دو مركز تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی در بجنورد و شهر بابك به عنوان سیزدهمین و چهاردهمین مركز تخصصی است.

دكتر فاطمه هاشمی رفسنجانی یادآور شد: این مراكز اولین مراكزی است كه پدرم آیت الله هاشمی رفسنجانی در آیین افتتاح آن حضور ندارد.

وی بیان كرد: مساحت زمین مركز درمانی تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی بجنورد 4446 متر مربع بوده كه 4200 مترمربع زیربنا دارد و با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال ساخته شده است.

دكتر هاشمی رفسنجانی ادامه داد: این مركز دارای بخش های دیالیز، شیمی درمانی، تالاسمی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و كلینیك های تخصصی است.

وی با اشاره به اینكه مركز تخصصی بجنورد دارای 80 تخت بستری سرپایی است، گفت: خوشبختانه با كمك دولت و خیرین و همچنین حمایت مردم توانستیم مراكز درمان بیماری های خاص را گسترش دهیم و در آینده هم 4 مركز تخصصی به افتتاح خواهد رسید.

دكتر هاشمی رفسنجانی ادامه داد: این مراكز شامل مركز سرطان با 75000 زیربنا، بزرگترین مركز درمان سرطان كشور، بیمارستان بیماران خاص در منطقه خاوران با 17 هزار متر مربع و دو نقاهتگاه برای بیماران سرطانی و ام اس در كرج و ساری كه تمامی این مراكز با كمك دولت و خیرین صورت گرفته است.

وی درخصوص بیمارستان زنان و زایمان اسفراین نیز گفت: این بیمارستان با زیربنای 3080 متر مربع اولین مركز تخصصی زنان و زایمان در استان بوده كه با اعتبار 150 میلیارد ریال ساخته شده است.

وی افزود: این بیمارستان دارای 68 تخت بستری و شامل بخش های زنان، نوزادان، بخش مراقبت ویژه نوزادان و اطاق عمل است.

دكتر هاشمی رفسنجانی خاطرنشان كرد: از دولت تدبیر و امید تشكر می كنم كه روی مسئله سلامت تاكید زیادی داشتند و اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی با اشاره به درخواست دكتر وحیدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مبنی بر ساخت بیمارستان در شمال شرق بجنورد، گفت: اگر در توان دولت است تقاضا می كنم با ساخت این بیمارستان موافقت شود.

رئیس جمهور نیزدر این آیین بیان داشت: درود میفرستم به روان پاك مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با نقش مهمی كه در انقلاب و دفاع مقدس و سازندگی كشور داشتند و امیدوار هستیم ما نیز ادامه دهنده راه و مسیر عزیزانی كه در این نظام تلاش كردند، باشیم.

دكتر حسن روحانی درخصوص درخواست نماینده مردم مجلس در شورای اسلامی گفت: استاندار و مسئولان مربوطه در استان این مورد را در نظر داشته باشند و حتما كمك های لازم را در این خصوص ارائه خواهیم داد.
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۰۸:۵۵ - ۲۶/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۴