دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مسئولان دانشگاه درگفت وگوی مجازی با دانشجویان ورودی جدید، از امكانات دانشگاه گفتند
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

مسئولان دانشگاه درگفت وگوی مجازی با دانشجویان ورودی جدید، از امكانات دانشگاه گفتند

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، معاونان فرهنگی - دانشجویی و آموزشی، مدیر امور آموزشی، و كارشناسان بخش فرهنگی دانشگاه، در نشست مجازی با دانشجویان، امكانات هر معاونت را به دانشجویان ورودی جدید معرفی كردند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی طی سخنانی در ابتدای این نشست، ضمن خیرمقدم به دانشجویان جدید، قبولی آنان در بهترین دانشگاه كشور و در حوزه سلامت اجتماعی و توانبخشی را تبریك گفت و این دانشگاه را به عنوان یكی از دانشگاه های ماموریت محور با مفاخر بزرگ معرفی كرد.

وی افزود كه منطق تاسیس دانشگاه ها برای سه تا اتفاق بوده است، وهله اول، وظیفه آموزشی دارند كه دانشجویانی را تربیت كنند تا مهارت محور و دانش مورد نیاز جامعه را داشته باشند و بتوانند خدمات مورد نیاز و شایسته مردم را تامین كنند. دوم ، دانشگاه ها تاسیس شده اند كه شواهد علمی تولید كنند و پایه تصمیم گیری و سیاستگذاری در كشور باشند، ما هم در حوزه های توانبخشی، سلامت روان و سلامت اجتماعی و در دانشگاهمان شواهد علمی تولید می كنیم و این شواهد علمی در كووید19 و موارد دیگر منشا تصمیم گیری و مبدا تصمیم سازی شده است.

دكتر خانكه ادامه داد، سومین هدف دانشگاه های علوم پزشكی، این است كه قادر باشند، خدمات استانداردی را به بیماران و نیازمندان ارائه دهند. در این دانشگاه هم سعی شده تا این سه شرط رعایت شود و در معاونت های مختلف شرایط خوبی مهیا است و شواهد علمی خوبی در حوزه های مختلف به دست آوردیم. این دانشگاه رتبه دوم در بین دانشگاه های غیر مركز استان های كشور را دارد و دانشگاه بسیار معتبری است.

وی اظهار داشت: در زمینه ارائه خدمات، دانشگاه ما بیمارستان روانپزشكی رازی با قدمت 100 ساله را تحت پوشش دارد و عالی ترین خدمات روانپزشكی و توانبخشی توسط تیم علمی ارائه می شود و بیمارستان توانبخشی رفیده تنها بیمارستان توانبخشی كشور، خدمات استاندارد و توانبخشی را به بهترین شكل ارائه می دهد. كلینیك های نظام مافی و اسماء و بیمارستان های یافت آباد و اخوان نیز از جمله مراكز درمانی تحت پوشش این دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه تصریح كرد: براساس خدماتی كه این دانشگاه ارائه می دهد، وزارت بهداشت این دانشگاه را مرجع در حوزه های توانبخشی و سلامت اجتماعی می شناسد. دانشگاهی است كه با 22 گروه آموزشی، 8 مركز تحقیقات و 8 مجله تخصصی، بسیار نزدیك به دانشگاه های نسل سوم است. فارغ التحصیلان این دانشگاه، قریب به اتفاق دغدغه استخدام ندارند، چه در بازار آزاد و مراكز علمی و آموزشی می توانند مشاركت داشته باشند، با توجه به شرایط كشور دورنمای خوبی و رشد اقتصادی خوبی در سال آینده خواهیم داشت.

دكتر خانكه همچنین گفت: كووید 19 در 20 ماه گذشته ما را از حضور دانشجویان محروم كرده است، ولی به خاطر سرعت زیاد واكسیناسیون شرایط بهتری خواهیم داشت و انتظار داریم شما را هرچه زودتر ببینیم. دانشگاه محل گذر است، دانشگاه مسیری برای تكامل بیشتر، بالنده شدن، مستقل شدن، و مسیری برای ورود به جامعه و مسئولیت اجتماعی است، شما وارد این دانشگاه شوید و از تمام امكانات و منابع آموزشی و پژوهشی به صورت تمام وقت استفاده كنید و تحصیلتان را كامل انجام دهید و مهارت های لازم را كسب نمائید و ان شاء الله به عنوان افراد شاخص وارد جامعه شوید.

وی تاكید كرد: وظیفه دانشگاه فراهم آوردن محیط آموزشی و پژوهشی، و وظایف دانشجویان استفاده از این منابع می باشد تا ان شاالله فارغ التحصیلان خوبی برای كشور عزیزمان ایران باشید و بتوانید خدمات شایسته ای به جامعه ارائه بدهید.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین افشاری مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه، طی سخنانی ضمن عرض تبریك به دانشجویان جدید كه به جمع خانواده دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی پیوستند، ابراز امیدواری كرد كه موفقیت های دانشجویان در عرصه های علمی، شخصی و اجتماعی را بیش از پیش شاهد باشیم.

وی گفت كه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از دانشگاه های خاص و منحصربه فرد با امتیازات خیلی خوب است كه در بین دانشگاه های علوم پزشكی جزو دانشگاه های ممتاز در زمینه رشته های خاص و هم بلحاظ اساتید خوب و مطرحی است كه در عرصه های هم كشوری و هم بین المللی جزء مفاخر كشور ما محسوب می شوند.

وی خطاب به دانشجویان افزود: ورود شما در عرصه دانشگاه، مرحله جدیدی از زندگی تان را رقم می زند كه جزو مقاطع خیلی خاص و ویژه ای است كه قطعا" خاطره انگیزی دیگری در تاریخ زندگی شما خواهد داشت، مسلما شما در این شرایط قدم جای پای اساتیدی گذاشتید كه در این دانشگاه، تاریخ ساز و جزو مفاخری بودند كه تلاش های ویژه ای در عرصه های علمی در سطح كشور داشته و همچنین در عرصه های مختلف اجتماعی افتخار آفرین بودند.

حجت الاسلام والمسلمین افشاری اظهار داشت: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی هم چنین درشرایط كرونا و حوادث و بلایایی كه اتفاق افتاده، علاوه بر عرصه های علمی، در عرصه های اجتماعی هم فعالیت های ویژه ای داشته و شما دانشجویان با ورود خودتان به عرصه دانشگاه قرار است، قدم جای پای این اساتید بگذارید و مسلما" با یك همچین نگاهی كه مسیر جدیدی در زندگی شما شروع شده و قرار است كه قدم های بزرگی را درمسیر زندگیتان بردارید و تصمیم جدی برای رشد و تعالی خودتان و خانواده هایتان و كشور عزیزمان ایران بردارید و رقم بزنید، نیازمند هدف گذاری ویژه، برنامه ریزی صحیح و یادگیری و سبك مهارت های لازم در این عرصه و هم در عرصه سلامت جسمی خودتان هستید.

وی افزود: قطعا" باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و ورزش، یكی از مولفه های مهم است كه می تواند ضریب موفقیت شما را هم رشد بهتری بدهد و هم به عنوان یك شتاب دهنده كمك كند كه شما موفقیت بیشتری را داشته باشید وعلاوه بر بحث سلامت جسمی، بحث سلامت معنوی هم جزو مطالب بسیار مهم كه برای این مساله در دوران تحصیل نیازمند برنامه ریزی دقیق و قوی هستید تا بتوانید هر دو عرصه را با هم داشته باشید و این، به سلامت شما كمك می كند كه در مسیر علمی و اجتماعی موفق باشید.

وی در پایان سخنانش، آمادگی مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه را برای همراهی و حمایت از دانشجویان اعلام ، و برای آنان آرزوی موفقیت روز افزون كرد.

دكتر محمدرضا خدایی معاون آموزشی دانشگاه نیز با خیرمقدم و خوش آمدگویی به دانشجویان جدید، به تغییر نام دانشگاه به علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اشاره كرد و گفت: این دانشگاه از نظر آموزشی یكی از دانشگاه های مطرح در حوزه های توانبخشی و سلامت اجتماعی در كشور است كه حرف اول را در این حوزه ها می زند و خیلی از دبیران و یا اعضای بورد تخصصی كشور از اعضای هیات علمی این دانشگاه هستند.

وی با اشاره به 22 گروه آموزشی فعال در سه حوزه توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روانی، افزود: این دانشگاه دارای اساتیدی است كه چه به لحاظ تخصصی و چه از نظر منش و اخلاق، جزو بزرگان حوزه های فعالیت خود می باشند.

دكتر خدایی با معرفی كامل خود و مدیریت های زیرمجموعه معاونت آموزشی كه دانشجویان تا پایان تحصیلات خودشان بیشترین ارتباط را با این مجموعه خواهند داشت، تاكید كرد كه در اتاق ایشان و همه مدیران این معاونت به روی دانشجویان باز است و می توانند مشكلات آموزشی خودشان را در میان بگذارند.

دكتر حسن شاكری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با خیرمقدم و تبریك به دانشجویان جدید كه به جمع دانشگاهیان علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی پیوستند، گفت: این دانشگاه یك سری وظایف سخت مانند حوزه های توانبخشی و سلامت اجتماعی كه مورد غفلت دیگر دانشگاه های كشور قرار می گیرد را بعهده دارد.

وی افزود: با توجه به سختی كار دانشجویان و اساتید رشته های این دانشگاه، تحصیلتان ذخیره آخرت برایتان خواهد شد. بهترین نوع خدمت به خلق را با همین رشته های توانبخشی و سلامت اجتماعی خواهید داشت و شكرگذار این نعمت خداوند باشید.

وی وظایف معاونت فرهنگی و دانشجویی، را به دانشجویان معرفی كرد و گفت: مدیریت سه خوابگاه دانشجویان دختر با ظرفیت 500 نفر و دو خوابگاه پسران دانشجو با ظرفیت 240 دانشجو، تهیه و توزیع غذای دانشجویان، تهیه و مدیریت وسایل ایاب و ذهاب دانشجویان برای نقل و انتقال آنان از خوابگاه ها به دانشگاه و مراكز درمانی برای كارورزی و بالعكس، واحدهای تربیت بدنی، رفاه دانشجویان، و مركز مشاوره، آماده خدمت دهی به دانشجویان عزیز هستند، ضمن آنكه مدیریت تعالی فرهنگی با وجود انجمن های علمی و كانون های مختلف فرهنگی، آماده مشاركت هر چه بیشتر دانشجویان در زمینه های فرهنگی - اجتماعی و علمی می باشد.

دكتر شاكری در پایان سخنانش تصریح كرد كه رغبت دانشجویان برای مشاركت در فعالیت های دانشگاه، باعث می شود كه چند برابر آن در مسئولان دانشگاه ایجاد شود، و معاونت فرهنگی و دانشجویی نیز نقش تسهیلگر در امور مربوط به دانشجویان را به عهده دارد.

در ادامه، دكتر سهیلا شهشهانی پور مدیر امور آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه در سخنان كوتاهی ضمن خیرمقدم به دانشجویان جدید، گفت كه این دانشگاه منحصربفرد دارای 7 رشته كارشناسی است كه امكان ادامه تحصیل دانشجویان تا مقاطع تحصیلات تكمیلی را فراهم كرده است، ضمن آنكه دانشجویان برای ورود به بازار كار، می توانند از تجربه و توان تخصصی اساتید خود استفاده كنند.

وی با اشاره به اینكه دوران تحصیل، یكی از بهترین دوران زندگی هر كسی است، به دانشجویان توصیه كرد كه سعی كنند از محضر اساتید خود بیاموزند و نهایت استفاده را ببرند.

مدیر آموزش همچنین افزود: همه اطلاعات آموزشی مورد نیاز دانشجویان در وب سایت دانشگاه موجود است و هر سئوالی كه داشتند، می توانند از همكاران بخش های آموزشی بپرسند، ضمن آنكه در هر گروه آموزشی، یك استاد مشاور برای راهنمایی دانشجویان معرفی شده است.

دكتر شهشهانی پور همچنین به دانشجویان جدید مقاطع تحصیلات تكمیلی خیرمقدم گفت و آشنایی بیشتر با اطلاعات مورد نیاز آنان را موكول به جلسه توجیهی برای این دانشجویان كرد.

وی در پایان سخنانش به همه دانشجویان ترم یك توصیه كرد كه هیچ واحدی را حذف نكنند، چون ممكن است پیش نیاز واحدهای دیگر باشند و برای ترم های بعدی دچار مشكل خواهند شد.

در ادامه، زمانی به پرسش های دانشجویان از مسئولان دانشگاه اختصاص داده شد و یكی از دانشجویان در مورد بازگشایی كامل دانشگاه و حضور دانشجویان در كلاس های درس پرسید كه رئیس دانشگاه در پاسخ ، گفت: از شروع ترم و اول مهرماه بتدریج خوابگاه ها فعال شد تا دانشجویانی كه كارورزی دارند، بتوانند با رعایت فاصله اجتماعی و پروتكل های بهداشتی به امور آموزش عملی خود بپردازند.

دكتر خانكه تصریح كرد: دانشگاه ما همچون دیگر دانشگاه های كشور، تابع ستاد ملی مقابله با كرونا و وزارت بهداشت است و هنوز با صراحت و روشنی برای بازگشایی كامل، به دانشگاه ابلاغ نشده است و در صورتی كه ابلاغ شود، اینكار انجام خواهد شد ولی فعلا با رعایت پروتكل ها می توانیم حضور دانشجویان را برای دوره های كارورزی داشته باشیم.

همچنین از سوی دانشجویان در مورد سهمیه خوابگاه سئوال شد كه دكتر شاكری معاون دانشجویی دانشگاه در پاسخ گفت: فعلا دانشجویان جدید سعی كنند كه برای حفظ سلامتی خودشان و دیگران، واحدهای نظری را بصورت مجازی بگذرانند و در صورتی كه دستوری برای بازگشایی اعلام شد، این امكان برای حضور دانشجویان در خوابگاه و در دانشگاه فراهم خواهد شد.

یكی از دانشجویان رشته علوم تربیتی نیز از فرصت شغلی فارغ التحصیلان این رشته سئوال كرد كه دكتر شهشهانی پور در پاسخ گفت: امكان اشتغال فارغ التحصیلان این رشته در سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش وجود دارد.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: طیبی - نعیمی پور
   تاریخ: ۰۹:۲۶ - ۱۹/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۷