دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

آزمایشگاه مركز درمانی نظام مافی، انواع خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با تعرفه دولتی ارائه می دهد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

آزمایشگاه مركز درمانی نظام مافی، انواع خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با تعرفه دولتی ارائه می دهد

مسئول آزمایشگاه مركز پزشكی و توانبخشی نظام مافی گفت: آزمایشگاه این مركز، انواع خدمات تشخیصی تخصصی و فوق تخصصی را با تعرفه دولتی ارائه می دهد.

دكتر مهرداد قاسمیان در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: بخش آزمایشگاه این مركز شامل واحدهای پذیرش و نمونه گیری، بخش های خون شناسی، بیوشیمی، هورمون شناسی، ایمونولوژی، میكروبیولوژی، بیوشیمی ادرار و انگل شناسی است. و خدمات تشخیصی انواع سرطان ها، بیماری هایی غدد، بیماری های عفونی و هماتولوژی یا خون شناسی را برای بیماران اعم از مراجعان سرپایی و توان خواهان (جسمی و ذهنی) ارائه می دهد.

وی اظهار داشت: آزمایشگاه مركز با توجه به دارا بودن تجهیزات و متدهای روز دنیا در بخش های هماتولوژی (انجام تست ها به روش فلوسیتومتری)، بیوشیمی (اتوآنالایزر هیتاچی 717 و LPLC)، هورمون شناسی و ایمونولوژی (روش های CLIA ، ELFA ، IFA، Elisa )، بیوشیمی ادرار و انگل شناسی و همچنین میكروبشناسی، امكان تشخیص دقیق تر و سریعتر بسیاری از بیماری ها برای مراجعان را فراهم كرده است.

دكتر قاسمیان افزود: آزمایشگاه تشخیص طبی مركز درمانی نظام مافی، تنها آزمایشگاه دولتی در این منطقه (منطقه پنج شهرداری تهران) است كه بسیاری از خدمات تشخیصی روتین و تخصصی با كیفیت بالا و با تعرفه دولتی ارائه می دهد.

وی، به تفاوت تعرفه دولتی با سایر تعرفه ها اشاره كرد و افزود: تعرفه دولتی در بین سایر تعرفه های مصوب وزارت بهداشت از جمله تعرفه های بخش خصوصی، بخش خیریه، بخش عمومی و غیر دولتی، پایین ترین قیمت ها را دارد و « این آزمایشگاه مفتخر است كه برغم وجود مشكلاتی مانند افزایش چندین برابری هزینه های مربوط به تامین كیت های آزمایشگاهی، دستگاه ها، و افزایش هزینه های مواد مصرفی و... كه ارتباط مستقیمی با نوسانات بازار ارز دارند، توانسته كه با تعرفه بسیار پایین دولتی، خدمات آزمایشگاهی را به تمام بیماران و به ویژه بیماران دارای مشكلات جسمی و ذهنی كه تقریبا از نظر اقتصادی جزو اقشار كم درآمد هستند، ارائه دهد ».

این متخصص علوم آزمایشگاهی در ادامه، با اشاره به دشواری كار در دوران شیوع كرونا، گفت: از زمان شروع پاندمی كرونا، همگام با سایر اعضای كادر درمان سعی كردیم در كمك به تشخیص این بیماری در سطح اولیه و انجام آزمایشات مربوطه با سرعت و دقت بالا عمل كنیم و آمارهای موجود سال های 1399و1400 مربوط به انجام تست های اولیه كووید، تشخیص و غربالگری نشان دهنده تعداد زیاد تست های انجام شده در این آزمایشگاه و تلاش همكاران در این زمینه است.

وی افزود: همچنین با توجه به پاندمی كرونا و شرایط بعضی از بیماران كه توان مراجعه حضوری ندارند، این قابلیت و همكاری در آزمایشگاه مركز درمانی نظام مافی وجود دارد كه همكاران آزمایشگاه به منزل بیماران مراجعه كنند و با رعایت پروتكل های بهداشتی، نمونه گیری از بیماران را در منزل انجام دهند.

قاسمیان به مجازی شدن اغلب فعالیت ها در اثر شیوع كرونا، اشاره كرد و ادامه داد: برای كاستن از حجم مراجعه حضوری بیماران، می توان از سیستم پاسخ دهی الكترونیكی تست ها نیز استفاده كرد كه این قابلیت در نرم افزار مورد استفاده مركز پیش بینی شده و بزودی با فعال كردن و راه اندازی آن، می توانیم حجم مراجعات حضوری را كاهش دهیم.

گفتنی است؛ كلینیك پزشكی - توانبخشی " نظام مافی "، از جمله مراكز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در منطقه غرب تهران و جنب مسجد نظام مافی واقع شده است.

این مركز درمانی با بهره گیری از توان تخصصی و حرفه ای اعضای هیات علمی و متخصصان این دانشگاه، علاوه بر ارائه خدمات تخصصی توانبخشی همچون حوزه های مغز و اعصاب، فیزیوتراپی، كاردرمانی، ارتوپدی فنی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوائی سنجی، روانشناسی و مشاوره، به ارائه خدمات تخصصی در حوزه های پزشكی مانند قلب و عروق، داخلی، زنان و زایمان، اورولوژی، نورولوژی، دندانپزشكی، روانپزشكی و پزشكی عمومی می پردازد.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: شاهی - نعیمی پور
   تاریخ: ۰۰:۴۰ - ۲۲/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۴