دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

واكنش ها به گزارش تسنیم| شناسایی و ساماندهی كامل زنان كار در شهر نورآباد
 
گروه استان ها- فرماندار شهرستان دلفان از شناسایی و ساماندهی كامل زنان كار در شهر نورآباد كه در میدان های این شهر برای كارگری به انتظار می ایستند، خبر داد.
واكنش ها به گزارش تسنیم| شناسایی و ساماندهی كامل زنان كار در شهر نورآباد
گروه استان ها- فرماندار شهرستان دلفان از شناسایی و ساماندهی كامل زنان كار در شهر نورآباد كه در میدان های این شهر برای كارگری به انتظار می ایستند، خبر داد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از دلفان، موضوع زنان «كار» در شهر نورآباد سال هاست یكی از مهم ترین دغدغه های فعالان اجتماعی و از مهمترین مسائل این منطقه بوده است كه طی سال های اخیر اقدام خاصی در راستای حل این مسئله از سوی مسئولان اجرایی صورت نگرفته بود، همین امر «خبرگزاری تسنیم» را بر آن داشت تا در گزارشی با عنوان«روایتی عجیب از " زنان كار" در شهر نورآباد؛ زنانی كه كارگر میدانی شدند+فیلم»به این موضوع بپردازد كه بعد از انتشار این گزارش، مسئولان این شهرستان واكنش نشان داده و با تشكیل جلسات مختلف اقدامات مناسبی در راستای ساماندهی آنان صورت دادند. در این راستا مجددا پیگیر آخرین اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی زنان كار شده و گفت وگویی با فرماندار دلفان انجام دادیم.

نورالدین درمنان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در دلفان اظهار داشت: در همه جای كشور زنان همیشه دوشادوش مردان برای كسب روزی حلال و امرار معاش خانواده كار می كنند و زنان زحمتكش نورآباد نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی افزود: وجه تمایز تعدادی از زنان نورآباد با زنان شهرهای دیگر در این است برای كسب روزی حلال در شهرهای همجوار به كار و فعالیت در زمین های كشاورزی و برداشت محصول مشغول می شوند.

روایتی عجیب از "زنان كار" در شهر نورآباد؛ زنانی كه "كارگر میدانی" شدند + فیلم
واكنش امام جمعه دلفان به گزارش تسنیم | بیشتر زنان كار شهر نورآباد بدسرپرست یا بی سرپرست هستند
فرماندار دلفان عنوان كرد: شناسایی این زنان در ابتدای امر كاری دشوار بود چون عده ای از آنان به دلیل برخی معذوریت ها حاضر به همكاری نبودند و تعدادی هم فقط در فصل برداشت محصول به كار مشغول می شوند و در سایر فصل ها ممكن است هیچگونه فعالیتی نداشته باشند.

وی با اشاره به تشكیل جلسات متعدد در راستای شناسایی و ساماندهی این زنان، بیان كرد: در این راستا با همكاری ادارات جهاد كشاورزی، كمیته امداد، بهزیستی، امور بانوان و اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی اقدام به شناسایی آنها كردیم.

درمنان با بیان اینكه تعداد این زنان متغیر است، تصریح كرد: در نهایت تعدادی از آنها با ابزارهای موجود شناسایی شدند و مشخص شد كه یك سوم آنها تحت پوشش كمیته امداد هستند.

وی با اشاره به گروه های سنی این زنان، خاطرنشان كرد: تعدادی از آنان در گروه سنی زیر 20 سال بودند كه كارگری كردن آنها از نظر اداره كار ممنوع است بنابراین تلاش كردیم با آموزش های فنی و حرفه ای در رشته های مورد علاقه شان همچون خیاطی، آنها را به جای كار كردن در مزارع به سمت كارهای فنی هدایت كنیم. تعدادی از آنها نیز زنان گروه سنی 65 تا 80 بودند كه اصولا این گروه سنی توان یادگیری و آموزش را ندارند.

فرماندار دلفان با اشاره به دسته بندی این زنان از نظر سطح تحصیلات، گفت: در این راستا با همكاری نماینده سلسله و دلفان و امام جمعه و سایر دستگاه های شهرستان، سعی كردیم از هلدینگ های سرمایه گذاری همچون شستا، بنیاد علوی، بنیاد بركت و نهادهای حمایتی برای ایجاد اشتغال برای زنان كار كمك بگیریم كه اقدامات خوبی نیز صورت گرفته و بنا داریم با ایجاد كارگاه های تولیدی تعدادی از آنها در این كارگاه ها جذب و بیمه شوند.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۰۹:۲۵ - ۲۲/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۵