دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

معتادین متجاهر در فصل سرما ساماندهی میشوند
 
با توجه به درپیش بودن فصل سرما اقدامات جدیدی در جهت ساماندهی معتادین متجاهر و كسانی كه  مكانی برای اسكان ندارند صورت گرفت.
معتادین متجاهر در فصل سرما ساماندهی میشوندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مركز اراك، ملك حسینی، دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان مركزی اظهار كرد: با توجه به درپیش بودن فصل سرما تصمیم بر این شد كه اقداماتی در جهت ساماندهی معتادین متجاهر و كسانی كه مكانی برای اسكان ندارند صورت گیرد.

وی افزود : افزایش ظرفیت مراكز ماده 16 تبصره 2 و مراكز سرپناه از تصمیمات اتخاذ شده در این راستا بوده است. حدود سه ماه است كه در خصوص افزایش ظرفیت گرمخانه اراك به 200 نفر نیز اقدامات لازم اغاز شده كه ظرفیت گرمخانه امروز حداقل به 200 نفر رسیده كه مخصوص نگهداری معتادین متجاهر و افراد بی خانمان است.

ملك حسینی ادامه داد: تلاش ما بر این است كه در فصل سرما معتاد متجاهر بدون اسكان نماند همچنین اقدامات بهداشتی درمانی نیز در كنار اسكان در دستور كار قرار دارد.

وی اضافه كرد: طبق هماهنگی با مركز بهداشت و مركز درمان علوم پرشكی صورت گرفته این اقدامات در كنار اسكان معتادین متجاهر خواهیم داشت.

ملك حسینی در خصوص مكان مركز ماده 16 خاطرنشان كرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده بنا شده از یكی از مكان های بلا استفاده دولتی استفاده شود.

وی تاكید كرد: در بحث توانمندسازی معتادین در حین درمان در قدم نخست با كمك اداره كل ورزش و حوانان حداقل 17 مركزدرمانی كمپ های ماده 15 در استان به وسایل ورزشی تجهیز شده و همچنین تفاهم نامه ای با مجموعه فنی و حرفه ای استام منعقد و مقرر شد آموزش های فنی و خرفه ای به مراكز درمانی وارد شود و اكنون در اكثر كمپ های ماده 15 آموزش های مختلف برگزار می شود.
اكرمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری مركزی در مورد معتادین متجاهر گفت:اهمیت این موضوع در زمستان بیشتر است و باید نسبت به مدیریت گرم خانه ها و اسكان آنها بیشتر تلاش شود.

اكرمی افزود:همه دستگاههای عضو شورا موظفند عملكرد شش ماه را به دبیر خانه بفرستند.

وی افزود: عملكرد دهیاران در مقابله با كشف گیاهان ممنوعه باید مرتب مورد رصد قرار گیرد و از دهیاری كه همكاری بیشتری كرده است باید تقدیر شود.

وی گفت : عملكرد برخی فرمانداران شهرستانها باعث كاهش رتبه استان بوده كه نیازمند برگزاری جلسات بیشتر و ارائ گزارش دراین زمینه است.
وی در مورد موضوع مواد مخدر در روستاها گفت:باید با یك برنامه مشخص و از ظرفیت بهورزان در روستاها باید استفاده كرد.

معاون سیاسی افزود : اقدامات و برنامه های موثر برای معضل اجتماعی اعتیاد بسیار سخت و هزینه بر است.
   تاریخ: ۰۹:۳۰ - ۲۲/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۲