دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

طلاق عاطفی یا مسمومیت خانوادگی؟
 
یك روانشناس و كارشناس خانواده گفت: طلاق عاطفی در واقع یكی از حالت هایی است كه در محیط خانواده رخ می دهد و فشار بسیار زیادی، اول به زوجین و بعد به فرزندان وارد می كند و در واقع این مسمومیت نسل به نسل ادامه می یابد.
طلاق عاطفی یا مسمومیت خانوادگی؟  دكتر عفت آی در گفت وگو با ایسنا اظهار كرد: میزان طلاق عاطفی تقریباً دو تا سه برابر طلاق رسمی در كشور است، چرا كه شرایط فرهنگی متفاوت است.

وی تصریح كرد: وقتی كسی دچار طلاق عاطفی می شود به سبب موقعیت فرهنگی و شرایط ویژه این موضوع حس می كند كه باید در این ازدواج غلط پایبند بماند و زوجین حكم دو هم خانه را پیدا می كنند و در ارتباطات و گفتمان هیچ گونه عشقی رد و بدل نمی شود و در برخی مشكلات عدم هم صحبتی و گفتمان عاطفی را در پیش می گیرند.

آی ادامه داد: بیشترین آسیب طلاق عاطفی را فرزندان متحمل می شوند چرا كه عدم گفتمان عاطفی را در مورد خانواده می آموزند و گمان می كنند كلید حل مشكلات عدم گفتمان است و همین فرزندان در زندگی خود این روند را ادامه می دهد و مشكلاتی را متحمل می شود.

آی افزود: آمارها نشان می دهد بیشترین اختلالات روانی در فرزندانی دیده می شود كه والدین آنها دچار طلاق عاطفی شده اند؛ بنابراین نباید از توجه به این فرزندان به بهانه زندگی نامطلوب خود بازماند.

وی یادآور شد: عدم ترویج فرهنگ گفتگو از جمله مهم ترین علت هاست، اما به دلیل اینكه علت این طلاق های عاطفی متفاوت بوده از زوجین می خواهیم برای رفع این مشكل به مشاور مراجعه كنند و از مشاوره نترسند؛ مشاور راهگشای امینی برای آن ها و زندگی آن هاست.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۳۵ - ۲۳/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۶