دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مسائل روانی دانش آموزان مهمترین اصل در بازگشایی مدارس است
 
تهران- ایرنا- سرپرست اداره كل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به آمادگی مدارس استان برای حضور دانش آموزان گفت: مهمترین اصل در بازگشایی مدارس توجه به مسائل روانی و اجتماعی دانش آموزان است.
مسائل روانی دانش آموزان مهمترین اصل در بازگشایی مدارس است تهران- ایرنا- سرپرست اداره كل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به آمادگی مدارس استان برای حضور دانش آموزان گفت: مهمترین اصل در بازگشایی مدارس توجه به مسائل روانی و اجتماعی دانش آموزان است.

سید مجتبی هاشمی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموعه مدارس شهرستان های استان تهران بر اساس سیاست های چهارده گانه ابلاغی، خود را برای بازگشایی مطلوب و گذر از بحران شیوع كرونا آماده كرده اند كه مهمترین این سیاست ها، پرداختن به مسائل روانی و اجتماعی دانش آموزان و توجه همزمان به مسائل جسمی آنان است.

وی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر، ذهن تمامی مسوولان آموزش و پرورش درگیر مسائل جسمی و سلامتی دانش آموزان است و هر جا تعارضی بین سلامتی آنان و مسائل آموزشی وجود داشته باشد، قطعا اولویت با سلامتی دانش آموزان است.
وی اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس كرونا تا كنون، حدود 20 ماه است كه دانش آموزان در مدرسه حضور نداشته و فضای بیرون از منزل را تجربه نكرده اند لذا در كنار بازگشایی مدارس لازم است تا در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مسائل فرهنگی و هنری و سلامت روانی دانش آموزان نیز برنامه ریزی اساسی داشت.

هاشمی تأكید كرد: در طول ایام شیوع ویروس كرونا تا كنون، هیچ یك از فرایندهای تربیتی در مدارس شهرستان های استان تهران تعطیل نشد بلكه شیوه دست یابی به اهداف تربیتی از حالت حضوری به فضای مجازی تغییر یافت.

وی گفت: هر چند كه اصل تربیت، در فضای حضوری شكل گفته و در مدرسه اثرگذاری بیشتری دارد ولی با توجه به لزوم رعایت دستوالعمل های بهداشتی و توجه به سلامتی دانش آموزان، فعالیت های تربیتی و پرورشی به سمت فضای مجازی و تولید محتوا آن هم با مشاركت داوطلبانه دانش آموزان سوق پیدا كرده تا جایی كه بخشی از این فرایند به صورت كشوری در آموزش و پرورش مورد استفاده قرار گرفت.

سرپرست اداره كل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران افزود: این كه دانش آموزان داوطلبانه به نقطه ای از توانایی رسیده اند كه به دور از تشویق های رایج در مدرسه و شرایط خاص حضور در فضای آموزشی اقدام به تولید محتوا در حوزه مسائل تربیتی و پرورشی از جمله فرهنگ ایثار و شهادت، قرآن و مسائل فرهنگی و هنری كردند، نشان از پویایی این حوزه در زمان شیوع ویروس كرونا دارد.

وی از برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی كشوری به میزبانی شهرستان های استان تهران به عنوان بخشی از فعالیت های تربیتی در ایام شیوع ویروس كرونا یاد كرد و افزود: قطعا در كنار توجه به سلامتی جسم دانش آموزان، باید در حوزه فرهنگ و سلامتی روح آنان نیز برنامه ریزی دقیق و جامعی صورت داد.

وی با اشاره به آغاز فعالیت حضوری مدارس در شهرستان های استان تهران گفت: از ماه های گذشته، فرایند بازگشایی مدارس با كمك مدیران مناطق آموزش و پرورش و همراهی مراجع بیرونی از جمله استانداری و فرمانداری ها، فرایند بسیار سخت بازگشایی مدارس آغاز شده است.

هاشمی گفت: فرایند بازگشایی مدارس تدریجی و زمان بر است و قطعا با تلاش مدیران در آماده سازی مدارس و همفكری و مشورت خانواده ها و حمایت جامعه این روند به طور كامل اجرایی می شود.

بیش از 900 هزار دانش آموز در مدارس شهرستان های استان تهران مشغول به تحصیل هستند.

برچسب ها
- مدارس
- ویروس كرونا
- معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش
- بازگشایی مدارس
- ورامین
- اداره كل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۲۹ - ۲۳/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۸