دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

بیش از یك میلیون و 189 هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسكن ثبت نام كردند
 
بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی، طبق تازه ترین آمار، یك میلیون و 189 هزار و 712 نفر در سامانه نهضت ملی مسكن ثبت نام كردند.
طبق تازه ترین آمار وزارت راه و شهرسازی؛ بیش از یك میلیون و 189 هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسكن ثبت نام كردند ساختمان وزارت راه بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی، طبق تازه ترین آمار، یك میلیون و 189 هزار و 712 نفر در سامانه نهضت ملی مسكن ثبت نام كردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طبق تازه ترین آمار ارایه شده توسط وزارت راه و شهرسازی تاكنون بیش از یك میلیون و 189 هزار و 712 نفر در سامانه نهضت ملی مسكن ثبت نام كردند.

نهضت ملی مسكن یكی از سیاست های كلان دولت سیزدهم در حوزه مسكن است كه بر اساس این سیاست، احداث 4 میلیون واحد مسكونی در 4 سال در برنامه این دولت قرار گرفته است. متقاضیان واقعی مسكن می توانند با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه 5 سال سكونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالكیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امكانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسكن، نسبت به ثبت نام اقدام كنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن، معلولان جسمی و حركتی با 20 سال سن، می توانند در قانون جهش تولید مسكن (نهضت ملی مسكن) مشاركت داشته باشند. همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا كه این افراد سرپرست خانوار تعریف می شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاك است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار كه به دلیل متاركه به صورت مجردی زندگی می كنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاك سن می توانند ثبت نام كنند.

یادآور می شود، سامانه ثمن به نشانی saman.mrud.ir یك ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسكن توسط رییس جمهور و از 28 مهرماه به منظور ثبت نام و پایش متقاضیان واقعی مسكن آغاز به كار كرد. متقاضیان این امكان را دارند تا طی یك ماه و حداكثر تا 28 آبان با داشتن چهار شرط عنوان شده نسبت به تقاضای خود برای مسكن اقدام كنند.
   تاریخ: ۰۹:۱۱ - ۲۳/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۱