دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

99درصد نوآموزان كشور زیر پوشش طرح سنجش سلامت جسمانی قرار گرفتند
 
بوشهر -ایرنا- رئیس آموزش و پرورش استثنایی گفت: امسال 99 درصد از نوآموزان كشور زیر پوشش طرح سنجش سلامت جسمانی قرار گرفتند و ركورد مشاركت در این طرح به ثبت رسید.
99درصد نوآموزان كشور زیر پوشش طرح سنجش سلامت جسمانی قرار گرفتند بوشهر -ایرنا- رئیس آموزش و پرورش استثنایی گفت: امسال 99 درصد از نوآموزان كشور زیر پوشش طرح سنجش سلامت جسمانی قرار گرفتند و ركورد مشاركت در این طرح به ثبت رسید.

سید جواد حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در بوشهر افزود: همچنین امسال قرار است 55 درصد از پیش دبستانی ها نیز در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شركت كنند.

وی بیان كرد: طرح سنجش سلامت جسمانی از سال 71 با پوشش 1.5 درصد آغاز و تا سال گذشته با وجود شرایط كرونایی 98.8 درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شركت كرده و امسال نیز ركورد مثبت دیگری در این طرح به ثبت رسید.

وی اضافه كرد: تا نیمه اول آذر ماه سنجش پیش دبستانی ها ادامه دارد و تقویت پایگاه های سنجش، حل مشكلات سامانه سیدا برای ثبت نام پیش دبستانی ها و اقناع مدیران پیش دبستانی و اولیا از جمله برنامه های حضور حداكثری پیش دبستانی ها در برنامه سنجش سال جاری است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در باره بازگشایی مدارس استثنایی گفت: بازگشایی این مدارس براساس الگوی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی انجام شده است.

حسینی افزود: با توجه به اینكه میانگین دانش آموزان استثنایی در مدارس 50 نفر و كلاس ها برای دانش آموزان طیف جسمی حركتی شدید و اوتیسم سه نفر و برای نابینایان 6 نفر است بنابراین بیش از 50 درصد مدارس دانش آموزان استثنایی از سوم مهر بازگشایی شدند و آموزش این كودكان به صورت حضوری در حال انجام است.

وی اضافه كرد: به مدارس اعلام شده كه اگر تعداد دانش آموزان بیشتر از شمار مشخص بود، آنها را برای حضور در كلاس ها گروه بندی كنند.

حسینی با بیان اینكه آموزش دانش آموزان استثنایی به صورت تركیبی دنبال می شود، یادآور شد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در تمامی استان ها پایگاه جامع آموزش خود را راه اندازی كرده كه در این وضعیت به واسطه این پایگاه جامع، دروس به دانش آموزان ارایه شود.

وی همچنین درباره برنامه دانش آموزان استثنایی بویژه ناشنوایان در مدرسه تلویزیونی گفت: زبان اشاره و برخی از برنامه های خاص در روز جمعه و شبكه های استانی برای دانش آموزان ناشنوا در تلویزیون پخش می شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: علاوه بر آموزش حضوری، آموزش در شبكه شاد و مدرسه تلویزیونی برای دانش آموزان استثنایی تداوم دارد.

وی در باره نرخ 100 درصدی پوشش تحصیلی دانش آموزان استثنایی گفت: در دوره كرونا كمتر از یكهزار دانش آموز استثنایی از گردونه تحصیل بازماندند كه تلاش می شود آنها شناسایی و به گردونه تحصیل بازگردند.

حسینی ادامه داد: 2 بسته تحولی خدمات آموزشی و پرورشی، ورزش و توانبخشی خانواده محور و غربال و مداخله به هنگام نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشكلات یادگیری آموزش و پرورش در شورای راهبردی سند تحول بنیادین به تصویب رسیده است.

وی گفت: سال گذشته سه بسته تحولی توسعه مشاركت ها، مداخلات به هنگام طلایی و مدرسه انطباقی در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شد و امسال 2 بسته تحولی تدوین شده است.

حسینی اضافه كرد: ضرورت جلب مشاركت خانواده، شهروندان و جوامع محلی از طریق ارتقای دانش و مهارت از هدف های این بسته های تحولی است.

برچسب ها
- بوشهر
- طرح سنجش سلامت
- سنجش نوآموزان
- سازمان آموزش و پرورش استثنایی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۳۰ - ۲۴/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۸