دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

افزایش مراكز توانمندسازی معتادان در فردیس ضروری است
 
كرج - ایرنا - رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس با بیان اینكه اكنون یك مركز توانمند سازی و جامعه پذیری معتادان در این شهرستان فعال است ، خواستار افزایش این گونه مراكز در فردیس شد.
افزایش مراكز توانمندسازی معتادان در فردیس ضروری است كرج - ایرنا - رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس با بیان اینكه اكنون یك مركز توانمند سازی و جامعه پذیری معتادان در این شهرستان فعال است ، خواستار افزایش این گونه مراكز در فردیس شد.

احمد محمدزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اكنون حدود 30 نفر در مركز توانمندسازی و جامعه پذیری معتادان فردیس تحت پوشش قرار دارند كه انتظار می رود با افزایش این مراكز تعداد بیشتری از معتادان تحت پوشش قرار گیرند.

وی ادامه داد: خدمات مركز توانمند سازی شامل دریافت خدمات حمایتی روانشناختی و ارتقای مهارت های شغلی، جستجوی شغل، بازگشت به كار ، ایجاد سرپناه و بازگشت به شبكه اجتماعی از جمله خانواده است.

محمدزاده ،هدف از راه اندازی این گونه مراكز را ایجاد محیطی امن، حمایتگر و عاری از مواد اعتیاد آور برای بهبود یافتگان بی خانمان و بازگشت به جامعه از طریق توانمندسازی فرد جهت یافتن فرصت های شغلی و یا تهیه سرپناه عنوان كرد.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از اعتیاد در حوزه ماده 16 معتادان متجاهر حدود 200 نفر و امسال نیز حدود 56 نفر در این شهرستان ساماندهی شدند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس گفت: در حوزه اعتیاد هفت مركز بازپروری خصوصی در فردیس وجود دارد كه یكی از این مراكز به بانوان اختصاص داده شده است.

محمدزاده افزود: برای درمان معتادان و كاهش آسیب های اجتماعی موبایل سنتر و كانكس كاهش آسیب در این شهرستان راه اندازی شد كه برای كاهش آسیب های اجتماعی به بیماران پرخطر

خدمات روانشناختی و مددكارانه ارائه می دهد.

رییس اداره بهزیستی فردیس بیان داشت: امسال 150 نفر در طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد ، 361 نفر در زمینه آگاه سازی آموزش زندگی خانواده ، 392 نفر در زمینه آموزش دوره های پیش از ازدواج ،یاری برگ مشاوره و روانشناختی به افراد بی بضاعت 22 نفر در شهرستان فردیس خدمات دریافت كرده اند.

وی به اجرای طرح مانا برنامه مشاركتی نوجوانان اشاره كرد و افزود: امسال با وجود تعطیلی مدارس در راستای مهارتهای زندگی برنامه آموزشی برای 55 دانش آموز در فردیس اجرا شده و همچنان ادامه دارد.

محمدزاده همچنین به ارائه خدمات كاهش آسیب به 850 نفر از كارتن خواب ها و تزریق واكسن كرونا به 271 نفر دیگر را از خدمات بهزیستی برشمرد.

رییس اداره بهزیستی فردیس گفت : سه هزار و 350 نفر مورد غربالگری بینایی و یك هزار و 126 نفر شنوایی در این شهرستان قرار گرفتند.

وی به فعالیت چهار مركز مثبت زندگی در فردیس و مشكین دشت اشاره كرد و افزود: در راستای اجتماع محور و محله محور سه مركز دیگر در حال راه اندازی است هر مركزی به 450 پرونده رسیدگی می كنند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس گفت: پنج هزار و 136 پرونده در بخش توانبخشی وجود دارد كه از این تعداد سه هزار و 135 مستمری بگیر و مابقی در نوبت برای دریافت مستمری هستند بیشتر این افراد معلولان جسمی حركتی هستند كه با جدیت به آنان خدمات رسانی می شود.

برچسب ها
- البرز
- فردیس
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۱۳ - ۲۴/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۴۶