دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

فقرحركتی ثمره دو سال كرونا
 
رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی گفت: كاهش فعالیت های ورزشی به دلیل اپیدمی وروس كرونا باعث شده تا آمار فقر حركتی افزایش یابد.


احمد موذن زاده، رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: اظهار كرد: اپیدمی ویروس كرونا طی دو سال گذشته در راستای كاهش فعالیت های فیزیكی و فقر حركتی در سطح عمومی جامعه و جهان عوارض زیادی را ایجاد كرده است. موضوع قرنطینه، افزایش ساعت حضور در منزل و عدم تحرك مناسب باعث شده تا چاقی زودرس و كاهش محرك های مكانیكی لازم روی استخوان ها افزایش پیدا كند.

او افزود: با توجه به روند واكسیناسیون در سطح جامعه، باید فعالیت های فیزیكی و ورزشی افراد با رعایت تدابیر سلامتی و دستورالعمل های بهداشتی ادامه پیدا كند. پیاده روی روزانه در راستای بهبود وضعیت قلبی تنفسی، استحكام استخوان ها، تنظیم وزن و حفظ روحیه نشاط برای همه افراد جامعه ضروری است. همچنین یكی از توصیه های ما بعد از پیاده روی انجام تمرینات ورزشی كششی و دویدن است.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران مطرح كرد: مجازی بودن كلاس درس برای دانش آموزان و دانشجویان و همچنین وضعیت نشستن طولانی مدت به خصوص طی دو سال اخیر؛ باعث شده است تا از ورزش و فعالیت بدنی فاصله زیادی بگیرند. با بررسی های كه در این مدت انجام دادیم در حال حاضر حداقل در نیمی از نوجوانان و جوانان در سنین دبستان، دبیرستان و دانشگاه؛ علائمی از چاقی دیده می شود.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران با بیان اینكه كاهش فعالیت های فیزیكی و عدم ورزش روزانه افراد باعث شده است تا علائم چاقی در این سنین دیده شود گفت: البته افزایش وزن، كاهش قدرت عضلات و پوكی استخوان از عوارض طولانی مدت فقر حركتی محسوب می شوند كه برای پیشگیری از این موضوع افراد جامعه باید فعالیت حركتی و ورزش روزانه خود را ادامه دهند افراد بالاتر از سن 50 سال هم برای پیشگیری از مشكلات قلبی عروقی و پوكی استخوان، لازم است حركت های فیزیكی مداوم داشته باشند.

موذن زاده در پایان تصریح كرد:در مجموع توصیه ما این است كه همه افراد جامعه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از منزل خارج شوند و پیاده روی روزانه و ورزش را حتما در برنامه های خود داشته باشند ادامه فعالیت های حركتی و ورزشی توسط افراد جامعه باعث می شود تا با كاهش آمار فقر حركتی و عوارض آن رو به رو شویم.

بیشتر بخوانید:

- فقر حركتی، سلامت جوانان را هدف گرفته است
   تاریخ: ۰۳:۲۶ - ۲۴/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۴۱