دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

ایمپلنت فوری چیست؟
 
ایمپلنت فوری (كاشت دندان) یك روش جایگزین دندان دارای مشكل است و شما با استفاده از ایمپلنت فوری در كوتاه ترین زمان می توانید دندان از دست رفته خود را بازیابی كنید.
ایمپلنت فوری چیست؟ ایمپلنت فوری (كاشت دندان) یك روش جایگزین دندان دارای مشكل است و شما با استفاده از ایمپلنت فوری در كوتاه ترین زمان می توانید دندان از دست رفته خود را بازیابی كنید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ایمپلنت فوری به این صورت است كه با استفاده از از یك قطعه تیتانیومی در داخل فك و از طریق كاشت این قطعه در داخل لثه و قرار دادن روكش ایمپلنت روی آن دندان شما احیا می شود اما باید بدانید كه كاشت دندان با ایمپلنت پروسه زمان بر است.

زمانی كه بر اثر مشكلات خاصی دندان های خود را را از دست می دهید تا همین چند سال پیش راهی جز استفاده از دندان مصنوعی وجود نداشت اما با پیشرفت علم پزشكی و با به وجود آمدن ایمپلنت می توانید یك دندان مقاوم به مانند دندان خود داشته باشید ایمپلنت دندانی در واقع نقشه دندان اصلی شما را را برای شما حفظ خواهد كرد كه از طریق استفاده از قطعه تیتانیومی بهترین روش برای جایگزین دندان های از دست رفته است.

ایمپلنت فوری در واقع همان ایمپلنت دندان است كه طول مدت درمان آن بسیار كم تر از ایمپلنت معمولی خواهد بود در ایمپلنت فوری بیمار درد كمتری احساس خواهد كرد و تعداد جلسات ایمپلنت بسیار كمتر خواهد بود در ایمپلنت فوری مراحل ایمپلنت در تعداد جلسات كوتاهتری انجام خواهد شد و بیمار نتیجه نهایی را زودتر از ایمپلنت مشاهده خواهد كرد.

ایمپلنت فوری چیست و چگونه انجام می شود؟

ایمپلنت فوری بیشتر برای دندان های جلو و یا دندان های عقب یا كرسی استفاده می شود و بیشتر برای بیمارانی مورد استفاده قرار می گیرد كه توان و تحمل ناحیه بی دندانی را ندارند در این صورت با استفاده از یك پروتز كمكی در ناحیه ایمپلنت؛ كاشت دندان در یك روز انجام می شود اما ایمپلنت فوری مسلماً هزینه بالاتری نسبت به ایمپلنت معمولی دارد.

تفاوت ایمپلنت و پروتز دندان چیست؟

در كاشت دندان با استفاده از دندان مصنوعی یك قطعه متحرك در دهانتان درناحیه دندانی خواهید داشت كه محرك است و در هر زمان كه مورد نیاز باشد می توان از آن استفاده كنید عموماً قطعه های دندان مصنوعی مقاومت بالایی دارا نمی باشند و در گذر زمان از مقاومت آنها كاسته خواهد شد همچنین در صورت تحرك در بین دندان ها دچار ایجاد تخریب در لثه ها خواهد شد اما در استفاده از خدمات ایمپلنت كلینیك دكتر دهقان شما یك دندان و یك پروتز ثابت دقیقاً مشابه دندان های اصلی خود خواهید داشت با همان استحكام و همان كیفیت.

جنس ایمپلنت دندان چیست؟

با گذشت زمان و پیشرفت علم پزشكی ایمپلنت و پروتز ایمپلنت از جنس آلیاژ فلزها ساخته می شود و اخیراً بیشتر از از فلز تیتانیوم استفاده می شود تیتانیوم به علت میزان مقاومت بالا برابر گرما و سرما بسیار مورد استفاده قرار می گیرد تا در درازمدت مشكلی برای سایر دندان ها و برای شخص ایجاد نكند.

مزایای ایمپلنت فوری

از مزایای ایمپلنت داشتن ظاهری زیبا دندانهای كامل و مقاومت و راحتی از استفاده از ایمپلنت است. در واقع شما با داشتن ایمپلنت می توانید دندان های از دست رفته خود را بازیابی كنید همچنین ایمپلنت را در برابر گرما و سرما مقاوم هستند و نگرانی از بابت تخریب آنها نخواهید داشت همچنین در زمان مكالمه برای افرادی كه تا قبل از ایمپلنت از دندانهای مصنوعی استفاده كردن پس از استفاده از ایمپلنت می تواند تفاوت در مكالمه و احیای كلمات را كاملاً احساس كنند.

اجزای ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان شامل قسمت های مختلفی است از جمله پایه كه در در درون فك شما قرار می گیرد تا پس از گذشت زمان با فك پیوند برقرار كند.

اباتمنت رابطه بین ایمپلنت و پایه است كه روی پایه سوار شده و ارتباط بین روكش یا پروتز ایمپلنت را برقرار می كند.

پروتز ایمپلنت دقیقاً نقش تاج دندان را دارد و پروتز ایمپلنت در دندان به صورت كامل قابل مشاهده است.

قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان در مدل های مختلف بسته به نوع جنس آنها شامل قیمت های مختلف می باشد و هزینه های متفاوتی دارد و بسته به نوع جنس و نوع كشور تولید كننده لازم به ذكر است كه بعضی از ایمپلنت ها دارای گارانتی می باشد كه در كلینیك دكتر دهقان ایمپلنت با گارانتی مادام العمر ارائه می شود.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

ایمپلنت دندان چه به صورت معمولی و چه با ایمپلنت فوری قابل انجام به صورت بیهوشی است در فرایند انجام ایمپلنت فوری می توانید به پزشك خود اجازه دهید كه از مواد بیهوشی جهت عدم احساس درد استفاده كنید ایمپلنت فوری دندان با بیهوشی یكی از خدمات می باشد كه در كلینیك های بروز و مطرح دندانپزشكی انجام می شود.

ایمپلنت فوری دندان با بیهوشی مناسب چه كسانی است؟

ایمپلنت فوری با بیهوشی مناسب افرادی است كه سریعاً می خواهند نتیجه نهایی كار را مشاهده كنند و یا افرادی كه به علت مشغله روزانه و فشردگی برنامه های شخصی نمی توانند طول دوره درمانی را داشته باشد لازم به ذكر است برای افرادی كه به هر دلیلی از خدمات دندانپزشكی ترس و واهمه دارند تمام این خدمات توسط دكتر وحید دهقان( drdehghanclinic.com ) متخصص ایمپلنت و دندانپزشكی انجام می شود.

این مطلب، یك خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۳:۴۷ - ۲۴/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۸