دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

فقرحركتی ثمره دو سال كرونا
 
- جامعه

فقرحركتی ثمره دو سال كرونا

فقرحركتی ثمره دو سال كرونا رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی گفت: كاهش فعالیت های ورزشی به دلیل اپیدمی وروس كرونا باعث شده تا آمار فقر حركتی افزایش یابد.

به گزارش مشرق، احمد موذن زاده رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران اظهار كرد: اپیدمی ویروس كرونا طی دو سال گذشته در راستای كاهش فعالیت های فیزیكی و فقر حركتی در سطح عمومی جامعه و جهان عوارض زیادی را ایجاد كرده است. موضوع قرنطینه، افزایش ساعت حضور در منزل و عدم تحرك مناسب باعث شده تا چاقی زودرس و كاهش محرك های مكانیكی لازم روی استخوان ها افزایش پیدا كند.

او افزود: با توجه به روند واكسیناسیون در سطح جامعه، باید فعالیت های فیزیكی و ورزشی افراد با رعایت تدابیر سلامتی و دستورالعمل های بهداشتی ادامه پیدا كند. پیاده روی روزانه در راستای بهبود وضعیت قلبی تنفسی، استحكام استخوان ها، تنظیم وزن و حفظ روحیه نشاط برای همه افراد جامعه ضروری است. همچنین یكی از توصیه های ما بعد از پیاده روی انجام تمرینات ورزشی كششی و دویدن است.

بیشتر بخوانید

پنج روش افزایش طول عمر

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران مطرح كرد: مجازی بودن كلاس درس برای دانش آموزان و دانشجویان و همچنین وضعیت نشستن طولانی مدت به خصوص طی دو سال اخیر؛ باعث شده است تا از ورزش و فعالیت بدنی فاصله زیادی بگیرند. با بررسی های كه در این مدت انجام دادیم در حال حاضر حداقل در نیمی از نوجوانان و جوانان در سنین دبستان، دبیرستان و دانشگاه؛ علائمی از چاقی دیده می شود.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران با بیان اینكه كاهش فعالیت های فیزیكی و عدم ورزش روزانه افراد باعث شده است تا علائم چاقی در این سنین دیده شود گفت: البته افزایش وزن، كاهش قدرت عضلات و پوكی استخوان از عوارض طولانی مدت فقر حركتی محسوب می شوند كه برای پیشگیری از این موضوع افراد جامعه باید فعالیت حركتی و ورزش روزانه خود را ادامه دهند افراد بالاتر از سن 50 سال هم برای پیشگیری از مشكلات قلبی عروقی و پوكی استخوان، لازم است حركت های فیزیكی مداوم داشته باشند.

موذن زاده در پایان تصریح كرد:در مجموع توصیه ما این است كه همه افراد جامعه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از منزل خارج شوند و پیاده روی روزانه و ورزش را حتما در برنامه های خود داشته باشند ادامه فعالیت های حركتی و ورزشی توسط افراد جامعه باعث می شود تا با كاهش آمار فقر حركتی و عوارض آن رو به رو شویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران
منبع خبر:
مشرق
   تاریخ: ۱۰:۴۳ - ۲۴/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۲