دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

امتیازات بهزیستی برای تأسیس مراكز مشاوره در شهرستان های محروم
 
به بهزیستی شهرستان های خراسان رضوی تا پایان سال مهلت داده شده است كه دست كم یك مركز مشاوره روان شناسی تا پایان سال دایر كنند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مركز خراسان رضوی، كارشناس مسئول مشاوره بهزیستی خراسان رضوی، تأسیس این مراكز را ازامتیازات بهزیستی برای تأسیس مراكز مشاوره در شهرستان های محروم ملاك های ارزیابی عملكرد بهزیستی این شهرستانها دانست و افزود: 10شهرستان فاقد مشاوره هستند در حالیكه طبق قانون، تمام شهر های بالای 20هزار نفر جمعیت باید دست كم یك مركز مشاوره داشته باشند.

طاهره علوی با یادآوری اینكه در برخی شهرستانها روان شناس و متخصص این رشته برای تأسیس مراكز مشاوره نداریم گفت: به روان شناسانی كه در این شهرستان ها مراكز مشاوره دایر كنند، یارانه های مشاوره تعلق می گیرد.

وی در خصوص امتیازات دیگری كه به روان شناسان این شهرستان ها داده می شود هم گفت: همچنین این مراكز اگر در طرح طلاق مشاركت كنند، از یارانه این مراكز نیز برخوردار می شوند.

علوی ادامه داد: برگزاری كارگاه های بازآموزی رایگان برای روان شناسان این مراكز و نیز واگذاری فعالیت های پیشگیری و اجتماع محور به آنها، از دیگر امتیازاتی است كه به مراكز مشاوره شهرستان های فاقد مركز اعطا می شود.

كارشناس مسئول مشاوره بهزیستی خراسان رضوی اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان های جوین، خواف، رشتخوار، فیروزه، كلات، داورزن، باخرز، خلیل آباد، ششتمد و جغتای، مركز مشاوره ندارند و روان شناسان داوطلب می توانند به بهزیستی این شهرستان ها مراجعه و برای تأسیس مراكز مشاوره اقدام كنند.
   تاریخ: ۱۰:۲۴ - ۲۵/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۲