دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه: 50 درصد هزینه راه اندازی خوابگاه برای دانشجویان متاهل را وزارت بهداشت تقبل می كند
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

رئیس دانشگاه: 50 درصد هزینه راه اندازی خوابگاه برای دانشجویان متاهل را وزارت بهداشت تقبل می كند

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشست هیات رئیسه این دانشگاه، اعلام كرد كه از مسئولان وزارت بهداشت، پیگیر راه اندازی خوابگاه برای دانشجویان متاهل هستیم و قول اختصاص 50 درصد منابع مالی برای هزینه های بازسازی خوابگاه امام حسین (ع) را جهت این موضوع داده اند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه افزود: در پی برگزاری جشن ازدواج دانشجویی، امكانات و تسهیلات از طریق وزارت بهداشت و نهادهای دیگر برای سفر زوج های جوان دانشجو به مشهد مقدس نیز دریافت خواهد شد تا با كمترین هزینه، سفر زیارتی و سیاحتی داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری تور آشنایی دانشجویان ورودی امسال و سال گذشته با دانشگاه كه با همكاری دو معاونت فرهنگی - دانشجویی و آموزشی، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و تشكل های شورای صنفی دانشجویان و بسیج دانشجویی دانشگاه، بخوبی برگزار شد و هیجان به دانشگاه برگشت، از مدیران گروه های آموزشی خواست تا با بررسی جوانب مختلف حضور دانشجویان، با تاكید بر دانشجویان دكتری، بتدریج آمادگی برای برگزاری كلاس های حضوری در دانشگاه را كسب كنند.

رئیس دانشگاه با توجه به وضعیت فعلی روند شیوع كرونا در كشور، از معاونان دانشگاه خواست تا مدیران میانی را موظف به حضور تمام وقت در دانشگاه كنند و مدیران را فعال نگهدارند، ضمن آنكه از نیروهای جوان كه آینده دار هستند، استفاده شود و با پرورش آنان، جایگزین های مناسبی برای نیروهای قدیمی تربیت كنند.

در ادامه، دكتر شاكری معاون فرهنگی - دانشجویی با ارائه گزارشی از اقدامات این معاونت برای برگزاری تور آشنایی دانشجویان از واحدها و توانمندی های دانشگاه، تعداد دانشجویان شركت كننده در این برنامه را 270 تن ذكر كرد كه 172 تن از آنان دانشجویانی بودند كه از شهرستانها عزیمت كرده و در خوابگاه های دانشگاه اسكان داده شده و امكانات تغذیه و ایاب و ذهاب دانشجویان طی روزهای 17 لغایت 20 آبان ماه برایشان فراهم شد.

وی، پایش سلامت روزانه در خوابگاه ها و ارائه بسته های بهداشتی با وسایل بهداشتی، ماسك و مواد ضدعفونی برای همه دانشجویان را از برنامه های این معاونت طی چهار روز برنامه تور آشنایی دانشجویان با دانشگاه ذكر كرد.

در ادامه، دكتر خدایی معاون آموزشی دانشگاه ضمن ارائه گزارش كوتاهی از حضور دانشجویان ورودی دو سال گذشته كه به دلیل شیوع كرونا، از شركت در كلاس های حضوری محروم بودند، گفت: دانشجویان با همكاری و راهنمایی اعضای شورای صنفی، در گروه های آموزشی حضور یافته و از نزدیك با مدیران گروه ها، اساتید و استاد راهنما و مشاور، آشنا شدند.

وی همچنین به برگزاری جشن دانشجویان توسط بسیج دانشجویی در آمفی تاتر دانشگاه اشاره كرد و افزود: از بازتاب این برنامه ها در فضای مجازی متعلق به گروه های دانشجویان، می توان به رضایتمندی آنان از برگزاری این برنامه ها پی برد و باید از همكاری شورای صنفی دانشجویان و بسیج دانشجویی در اجرا برنامه ها و راهنمایی دانشجویان تشكر كرد.

در ادامه، دكتر خراسانی معاون درمان دانشگاه طی گزارشی، از میزان واكسیناسیون در دو بیمارستان رازی و رفیده گفت و افزود: واحد واكسیناسیون بیمارستان رازی به دلیل كاهش مراجعان، عملا تعطیل شد و فقط بیمارستان رفیده برنامه واكسیناسیون را ادامه داده است.

وی همچنین به تامین مایحتاج 600 بیمار آسایشگاهی مركز روانپزشكی رازی اشاره كرد و به مشكلات تامین هزینه های این بیماران پرداخت.

دكتر امید رضایی رئیس مركز روانپزشكی رازی نیز از مشكلات بودجه ای این مركز پرهزینه، و برنامه درآمدزایی برای مركز رازی گفت و در عین حال، حمایت از این برنامه را لازم دانست.

دكتر مسعود فلاحی مسئول دبیرخانه مشاركت های مردم نهاد دانشگاه، برنامه های درآمدزایی بیمارستان ها را در راستای اهداف و وظایف بیمارستان ها، امكانپذیر دانست.

دكتر خدایی معاون آموزشی دانشگاه نیز پیشنهاد دایر كردن بخش های جنرال و غیر روانپزشكی مورد نیاز منطقه امین آباد ، با هدف درآمدزایی مركز رازی مطرح كرد.

دكتر خانكه رئیس دانشگاه در پی بیان نگرانی ها از سوی دكتر خراسانی و دكتر رضایی در ارتباط با بودجه مورد نیاز برای امورات بیماران مركز روانپزشكی رازی و فعالیت های عمرانی و بازسازی بخش های بستری كه با حداقل 60، 70 سال قدمت، از مشكلات بسیار برخوردارند، تاكید كرد كه در تمام برنامه های دانشگاه، اولویت با رازی بوده و در پرداختی به پرسنل، همیشه مركز روانپزشكی رازی بصورت ویژه دیده شده است، ضمن آنكه در بسیاری از مواقع، از بودجه بخش های مختلف دانشگاه، صرف مركز روانپزشكی رازی شده است.

وی در پایان پیشنهاد كرد: كمیته درآمدزایی با حضور معاون و مدیران بخش توسعه مدیریت دانشگاه تشكیل بشود و از راه های قانونی ، به راهكارهای كسب درآمد دست یابند.

رئیس دانشگاه همچنین افزود: براساس دستورالعمل رسیده به دانشگاه، و تفاهم نامه معاونت توسعه با معاونتها، میانگین اضافه كار كاركنان 80 ساعت محاسبه گردد.

در پایان این نشست نیز دكتر مهرداد فرخی معاون توسعه مدیریت دانشگاه ضمن تشكر از خدمات صادقانه آقای امرایی مدیر سابق امور مالی دانشگاه طی مدت مسئولیت در این بخش، دكتر فروغی را به عنوان سرپرست جدید امور مالی دانشگاه معرفی كرده و برای ایشان در مسئولیت جدید، آرزوی سلامتی و موفقیت كرد.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۶:۲۰ - ۲۶/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۱