دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

500 دانش آموز استثنایی از اتباع خارجی در استان خراسان رضوی تحصیل می كنند
 
گروه استان ها- مدیركل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: 500 دانش آموز استثنایی از اتباع سایر كشورها در استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند.
500 دانش آموز استثنایی از اتباع خارجی در استان خراسان رضوی تحصیل می كنند
گروه استان ها- مدیركل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: 500 دانش آموز استثنایی از اتباع سایر كشورها در استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند. - اخبار استانها -
قاسمعلی خدابنده در حاشیه بازدید رئیس دفتر نمایندگی اداره كل امور بشردوستانه اتحادیه اروپا (اكو) صبح امروز از مدرسه استثنایی "كامران مولوی" مشهد در گفت وگوبا خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهارداشت:در حال حاضر 70 هزار دانش آموز از اتباع افغانستان و همچنین بیش از سه هزار نفر بزرگسال بی سواد این كشور در خراسان رضوی در حال تحصیل هستند.

وی افزود: دانش آموزان افغانستانی نسبت به دانش آموزان بومی استان دارای مشكلات بیشتری هستند و دانش آموزان استثنایی آن ها نیز به مراتب مشكلات افزونتری دارند.

مدیركل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح كرد:در حال حاضر 500 دانش آموز استثنایی از اتباع سایر كشورها در خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند و در این مركز آموزشی 86 دانش آموز دختر و پسر ناشنوا و كم شنوا مشغول به تحصیل هستند كه از این تعداد 13 دانش آموز از اتباع كشور افغانستان هستند.

1.6 میلیون دوز واكسن كرونا برای افزایش پوشش واكسیناسیون پناهندگان افغانستانی وارد كشور شد
رئیس دفتر اكو: خدمات دهی جمهوری اسلامی به مهاجران افغانستانی هیچ گاه متوقف نشد/ از ایران حمایت خواهیم كرد
تقدیر رئیس دفتر كمیساریای عالی سازمان ملل از رسیدگی ایران به مهاجران افغانستانی/ كمك های بین المللی بسیار اندك است
خدابنده عنوان كرد: قراردادهایی با برخی كلینیك ها برای ارائه خدمات درمانی به این دانش آموزان صورت گرفته است و در این مسیر برخی از خیریه ها نیز به یاری این دانش آموزان و خانواده های آنها آمده اند با این حال همكاری و دریافت كمك های انسان دوستانه از سازمان های بین المللی كمك شایانی به بهبود كیفیت آموزشی خواهد كرد.

گفتنی است؛ خانم "تاهینی مایتری تاماناگُدا"به همراه هیاتی به منظور بررسی نیازمندی های اتباع خارجی ساكن در خراسان رضوی و نحوه خدمت رسانی به مهاجران و پناهندگان به خراسان رضوی سفر كرده، ضمن حضور در مدرسه استثنایی "كامران مولوی" از امكانات آموزشی و توانبخشی این مركز آموزشی اطلاع حاصل كرد.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۱:۴۳ - ۲۵/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۹