دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

تفاهم ایران و عراق در راه اندازی یك دانشگاه پزشكی
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشكی تهران در سفر به عراق تفاهم نامه راه اندازی دانشگاه پزشكی سبطین كه متعلق به عتبه حسینی است را امضا كرد و مدیریت آموزشی آن برای 50 سال به دانشگاه ایرانی واگذار شد.
تفاهم ایران و عراق در راه اندازی یك دانشگاه پزشكی به گزارش ایسنا، دانشگاه علوم پزشكی تهران به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین كشور خارجی و برای اولین بار در كشور عراق موفق شد قرارداد راه اندازی دانشگاه سبطین با زیربنای 30 هزار متر در 36 هكتار را منعقد كند.

دكتر حسین قناعتی پس از امضای قرارداد درباره جزییات این تفاهم نامه، با بیان اینكه مدیریت این دانشگاه به صورت مشترك خواهد بود گفت: دانشگاه علوم پزشكی تهران برای 50 سال مدیریت آموزشی این دانشگاه را به عهده خواهد گرفت و 20 درصد سود آن به دانشگاه ایرانی خواهد رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: در آغاز كار 50 دانشجوی پزشكی، 50 دانشجوی پرستاری و 50 دانشجوی فیزیوتراپی پذیرفته خواهد شد و حقوق و حق الزحمه اساتید ثابت و پروازی نیز طبق دستورالعمل پرداخت می شود.

وی با بیان اینكه دانشگاه سبطین در پنجه طبقه ظرفیت پذیرش یك هزار دانشجو را دارد اضافه كرد: تمام تجهیزات این دانشگاه از سالن تشریح، آزمایشگاه های مختلف و كلاس های درس، مدرن دیده شده و بیمارستان های پشتیبان آن، بیمارستان زین العابدین و بیمارستان كانسر سرطان كربلا كه بسیار مدرن و در شرف راه اندازی است خواهد بود و ان شاءالله منتظر هستیم مجوز راه اندازی سبطین را از وزارت علوم عراق بگیریم.

دكتر قناعتی در پایان گفت: تفاهم نامه ای برای قطعی كردن این مسئله در حضور شیخ عبدالمهدی نماینده آیت الله سیستانی و رئیس عتبه حسینی كه این دانشگاه به عتبه حسینی تعلق دارد و پروفسور ساعدی رئیس مسائل بهداشتی و درمانی عتبه امضا كردیم و آمادگی داریم در 10 روز آینده شروع به كار كنیم.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۴:۴۲ - ۲۸/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۱