دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

تبریك به مناسبت هفته كتاب / 350 عنوان كتاب الكترونیك به منابع كتابخانه اضافه شده است
 
رئیس كتابخانه مركزی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

تبریك به مناسبت هفته كتاب / 350 عنوان كتاب الكترونیك به منابع كتابخانه اضافه شده است

رئیس كتابخانه مركزی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی همزمان با هفته كتاب و كتابخوانی، ضمن گرامی داشت این مناسبت، عرض تبریك و آرزوی موفقیت برای كتابداران و همكاران در این بخش، اعلام كرد كه 350 عنوان كتاب الكترونیك طی سالجاری به منابع كتابخانه اضافه شده است.

دكتر طلیعه ظریفیان در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه، افزود: از ابتدای سالجاری با توجه به سیاست رئیس دانشگاه در ارتباط با پاندمی كرونا و تاكید ایشان بر تامین منابع آموزشی و پژوهشی الكترونیك به جای نسخ فیزیكی، كتابخانه، خرید منابع الكترونیك را در دستور كار خود قرار داد و طی حدود هشت ماه اخیر، 350 عنوان كتاب الكترونیك مرتبط با حیطه فعالیت دانشگاه، خریداری و به منابع كتابخانه اضافه شد.

وی اظهار داشت: تعدادی از این منابع براساس كوریكولوم های آموزشی گروه های تخصصی دانشگاه، خریداری و اطلاعات كتاب شناسی و فایل الكترونیكی آنها، در كتابخانه دیجیتال پیام حنان بارگذاری شده است.

رئیس كتابخانه مركزی دانشگاه همچنین از تهیه فیلم های آموزشی سامانه های كتابخانه مركزی و قرار دادن آنها روی پرتال كتابخانه مركزی جهت استفاده كاربران گفت.

دكتر ظریفیان در ادامه به عملكرد همكاران كتابخانه مركزی دانشگاه طی شش ماهه اول امسال (1400) اشاره كرد و گفت: از ابتدای سال جاری برغم ادامه ی شیوع بیماری كرونا، كتابخانه مركزی هر روز از ساعت 7:30 تا 19 (تا پایان تیرماه) و از تیرماه امسال، از ساعت 7:30 تا 14:30 فعال بوده و خدمات كتابخانه به طور كامل به صورت حضوری و مجازی به كاربران ارائه شد ( ارائه خدمات كتابخانه به صورت تلفنی و مجازی در ساعات كاری و غیركاری).

وی افزود: « فعال بودن لینك پرسش از كتابدار در پورتال كتابخانه و پاسخگویی به كاربران و رفع مشكلات اطلاعاتی ایشان از طریق این لینك در ساعات اداری تمام روزهای هفته، فعال بودن ایمیل كتابخانه مركزی و پاسخگویی روزانه، تهیه فیلم های آموزشی سامانه های كتابخانه مركزی جهت كاربران (از تمام سامانه های كتابخانه مركزی، نحوه ثبت نام ، عضویت و... ) و قرار دادن بر روی پورتال كتابخانه » از اقدامات همكاران كتابخانه مركزی طی سال جاری بوده است.

دكتر ظریفیان با اشاره به نیاز سنجی از گروههای آموزشی و پژوهشی جهت تهیه منابع كوریكولوم مصوب، ژورنالها، پرسشنامه، آزمون ها و سایر منابع مورد نیاز، گفت: منابع مورد نیاز بصورت الكترونیكی، خریداری و اطلاعات كتاب شناسی و فایل الكترونیكی آنها، در كتابخانه دیجیتال پیام حنان بارگذاری شد، ضمن آنكه با نظر ریاست دانشگاه و تغییر سیاست كتابخانه مركزی ( از سال گذشته ) با توجه به شرایط كرونایی، به سمت تهیه منابع الكترونیك حركت كرده و با ارسال لیست منابع جهت انتخاب و اعمال نظر گروههای آموزشی و پژوهشی، نسبت به تهیه 350 عنوان كتاب الكترونیك مرتبط موضوعی اقدام شد.

وی همچنین افزود: « خریداری 45 عنوان كتاب لاتین افست و 20 عنوان كتاب فارسی ( مورد نیاز گروههای آموزشی و پژوهشی )، برقراری ارتباط مداوم با كارشناسان دو شركت پیام حنان و پارس آذرخش، دریافت و بررسی 200 عنوان كتاب اهدایی به كتابخانه، ثبت 180 نسخه كتاب فارسی و لاتین اهدایی و خریداری شده در دفاتر ثبت، ورود اطلاعات، سازماندهی و آماده سازی 210 عنوان كتاب فارسی و 20 عنوان كتاب لاتین »، از دیگر اقدامات كتابخانه مركزی طی هشت ماه گذشته بود.

« پیگیری و انجام قرارداد پشتیبانی نرم افزار آذرسا، پیگیری ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در پورتال جدید، پیگیری و انجام مكاتبات مربوط به ایجاد بانك اطلاعاتی آزمونهای سنجش دانشگاه، تهیه برنامه عملیاتی سال 1400، برگزاری چهار وبینار آموزشی با شركت آذرسا جهت آموزش و تبادل نظر در ارتباط با نرم افزار كتابخانه، همكاری در تهیه برنامه استراتژیك معاونت تحقیقات و فناوری، تهیه مكاتبات و خروجی های مورد نیاز سامانه حافظه ملی ایرانیان، تهیه فرآیندهای كتابخانه مركزی همراه با شناسنامه و ارائه به كمیته مربوطه » از دیگر موارد انجام شده توسط همكاران كتابخانه مركزی بود كه دكتر ظریفیان به آنها اشاره كرد.

رئیس كتابخانه مركزی همچنین « اطلاع رسانی مداوم خدمات آنلاین از طریق پورتال كتابخانه مركزی و كانال های روابط عمومی دانشگاه، انجام مراحل تسویه حساب كتابخانه با 220 نفر از دانشجویان (كارشناسی و تحصیلات تكمیلی)، دریافت نسخه الكترونیك و چاپی پایان نامه 110 نفر از دانشجویان تحصیلات تكمیلی و بررسی آن، ورود اطلاعات پایان نامه های دریافت شده از دانشجویان در پورتال جدید كتابخانه، امانت 190 عنوان و بازگشت 168 عنوان كتاب فارسی و لاتین، و انجام امور مربوط به ثبت نام و عضویت 148 نفر » را در قالب گزارش عملكرد امسال كتابخانه مركزی بیان داشت.

دكتر ظریفیان ، « تهیه و ارسال گزارشهای مورد نیاز جهت ارائه به مركز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، با توجه به شرایط كرونایی دسترسی آزاد به پایان نامه برای كاربران از طریق پورتال، انجام امور مربوط به برنامه ی پایش عملیاتی در حوزه ی كتابخانه و تهیه چارت سازمانی كتابخانه مركزی » را از دیگر فعالیت های همكاران كتابخانه مركزی از ابتدای سال جاری ذكر كرد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۵:۳۱ - ۲۷/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۰