دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

آمادگی هلال احمر فارس برای خدمات رسانی به معتادان
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از آمادگی این جمعیت برای تأمین بخشی از هزینه های درمانی، دارویی، بهداشتی و خدمات توانبخشی مورد نیاز معتادان و خانواده های آن ها در قالب اعتبارات حمایتی خبر داد.
آمادگی هلال احمر فارس برای خدمات رسانی به معتادان حسین درویشی شنبه 29 آبان در نشست هم اندیشی با كارشناسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس، گفت: تسكین آلام بشری یكی از اهداف چهارگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر است.

او افزود: آمادگی خدمت رسانی به معتادان نیز در همین راستا و به منظور كاهش آسیب های اجتماعی، بهبود كیفیت زندگی و پیشگیری از معضلات روانشناختی معتادان به ویژه معتادان متجاهر و خانواده های آسیب پذیر آنان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس ادامه داد: كمك به توانمندسازی محلات آسیب پذیر و كمتر برخوردار از دیگر محورهای آمادگی جمعیت هلال احمر در زمینه مسائل اجتماع محور به شمار می رود.

درویشی اظهار كرد: این برنامه با محوریت معاونت های داوطلبان، جوانان و درمان و توانبخشی در دستور كار قرار دارد و در حال برنامه ریزی است.

سلیمان كرمی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس نیز برای ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه های اجرایی مسئول و كمك به مددجویان این حوزه و به حداقل رساندن آسیب های ناشی از اعتیاد در استان اعلام آمادگی كرد.

به گزارش ایسنا، در این نشست راه های همكاری در زمینه كمك به امور درمانی معتادان و خانواده های آنان به عنوان یكی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه بررسی و بحث شد.

همچنین مقرر شد متن پیش نویس تفاهم نامه همكاری بین جمعیت هلال احمر و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس را كارشناسان خبره جمعیت تهیه كنند و پس از تبادل نظر، نهایی و اجرایی شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۴۸ - ۲۹/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۲