دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

چرا زانو قفل می كند؟
 
دكتر فتانه اكبری، متخصص طب فیزیكی و توانبخشی به یكی از سوال های شایع درباره قفل كردن مفصل زانو پاسخ داده است. پاسخ پزشك را در ادامه بخوانید.
به گزارش جام جم آنلاین، در شرایطی كه مفصل پای فرد قفل می شود امكان خم و راست كردن مفصل زانو از دست می رود و دامنه حركت بسیار محدود می شود.

قفل كردن زانو به دو صورت حقیقی و كاذب تجربه می شود. حالت اول ناشی از بروز مانع مكانیكی در داخل مفصل زانو است و دیگری به دنبال آسیب دیدگی های زانو و ... بروز پیدا می كند.

در حال حاضر دلایل مختلفی از جمله پارگی مینیسك، شكستگی یا ضعف استخوان، آرتروز، نقرس، ورزش شدید، كشیدگی، ضعف یا گرفتگی در ماهیچه های خارجی ران، تجمع بیش از اندازه مایع مفصلی، وجود مشكل در كشك زانو، سندرم پلیكا، آسیب دیدگی زانو، پیچ خوردگی رباط زانو و... باعث قفل شدن مفصل زانو می شود.

انتخاب روش درمان قفل كردن زانو نیز به علت بروز آن كاملا وابسته است و بر اساس معاینه و تشخیص پزشك متخصص انتخاب و تجویز می شود. در حال حاضر قفل شدن مفصل زانو با روش هایی مانند سرما درمانی، دارو درمانی، فیزیوتراپی، ورزش درمانی، تجویز زانوبندهای طبی و تزریق دارو داخل مفصل قابل درمان است.

منبع: بهداشت نیوز
   تاریخ: ۰۲:۳۴ - ۰۱/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۵