دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

انعقاد قرارداد همكاری راه اندازی دانشگاه پزشكی سبطین عراق با مشاركت دانشگاه علوم پزشكی تهران
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: ایران برای اولین بار در كشور عراق به عنوان اولین كشور خارجی، موفق به عقد قرارداد راه اندازی دانشگاه پزشكی سبطین شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكی تهران خبر داد: انعقاد قرارداد همكاری راه اندازی دانشگاه پزشكی سبطین عراق با مشاركت دانشگاه علوم پزشكی تهران
سرپرست دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: ایران برای اولین بار در كشور عراق به عنوان اولین كشور خارجی، موفق به عقد قرارداد راه اندازی دانشگاه پزشكی سبطین شد.



دكتر حسین قناعتی در گفت و گو با وبدا، با بیان این خبر، ادامه داد: دانشگاه سبطین عراق با مشخصات 30 هزارمتر زیربنا، در 5 طبقه و در فضایی بسیار زیبا به دانشگاه علوم پزشكی تهران واگذار شد.

وی در ادامه با بیان اینكه طی گفت و گو با اساتید، تیم مشخصی از این عزیزان برای آموزش در نظر گرفته شده اند، افزود: مدیریت این كار به صورت مشترك انجام خواهد شد و دانشگاه علوم پزشكی تهران به مدت 50 سال مدیریت آموزشی این دانشگاه را بر عهده خواهد داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكی تهران همچنین عنوان كرد: 20 درصد از سود حاصل از درآمد این دانشگاه نیز برای ما درنظر گرفته شده و حقوق و حق الزحمه اساتید نیز برطبق دستورالعملی مشخص، پرداخت خواهد شد.

دكتر قناعتی با اشاره به اینكه دانشگاه سبطین ظرفیت پذیرش یك هزار دانشجو را دارد، گفت: در ابتدا تعداد 50 دانشجوی پزشكی، 50 دانشجوی پرستاری و50 دانشجوی طب فیزیوتراپی پذیرش خواهند شد.

وی همچنین افزود: این دانشگاه مجهز به تجهیزات مدرن، سالن های تشریح، آزمایشگاه های مختلف و كلاس های درس است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكی تهران در ادامه با بیان اینكه بیمارستان های پشتیبان این دانشگاه، فعلا بیمارستان های زین العابدین (ع) و بیمارستان تخصصی سرطان كربلا هستند، افزود: بیمارستان سرطان كربلا، بیمارستان بسیار مدرنی است كه در شرف راه اندازیست و بیمارستان زین العابدین (ع) نیز راه اندازی شده و منتظر هستیم مجوز راه اندازی آن را از وزارت علوم كشور عراق اخذ كنیم و بعد از آن مشغول به فعالیت شویم.

دكتر قناعتی در پایان تصریح كرد: در این خصوص نیز تفاهم نامه ای با شیخ عبدل المهدی، نماینده آیت الله سیستانی و رییس عتبه حسینی (این دانشگاه به عتبه حسینی تعلق دارد) و با همكاری پرفسور ساعدی، رییس مسائل بهداشتی و درمانی عتبه، امضا و تبادل شد./205
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۱:۵۹ - ۳۰/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۲