دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

راه اندازی 117 مركز "مثبت زندگی" در مازندران
 
مدیركل بهزیستی استان مازندران از راه اندازی 117 مركز "مثبت زندگی" در این استان خبر داد.
راه اندازی 117 مركز فرزاد گوهردهی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینكه جهاد دانشگاهی از شركای بسیار خوب مجموعه بهزیستی است، تصریح كرد: جهاد دانشگاهی علیرغم كار آكادمیك و علمی به صورت عملیاتی هم فعالیت می كنند و كمك بسیار خوبی برای مجموعه بهزیستی محسوب می شود.

وی با بیان اینكه جهاد دانشگاه در عملیاتی شدن طرح های ملی در سطح كشور نتایج خوبی را بدست آورده است، خاطر نشان كرد: تمایل داریم همانند همان طرح ها، در ابعاد كوچكتر در سطح استان در مورد مسائل مرتبط با جامعه هدف وارد تعامل شویم.

گوهردهی افزود: مجموعه جهاد دانشگاهی می تواندكمك بسیار خوبی در حوزه آموزش جامعه هدف در عرصه های مختلف، اشتغال و توانمندسازی با رویكر علمی به پایدار شدن اقتصاد، اشتغال، بازار فروش و كسب و كار ارائه دهد.

وی گفت: از جمله آثار مثبت بعد از همه گیری ویروس كرونا در سطح كشور، استفاده از فضای مجازی و الكترونیكی كردن فعالیت ها بود اما در حوزه روانشناختی آثار و زیان هایی را به دنبال داشت كه البته قابل پیش بینی هم بود.

مدیركل بهزیستی استان مازندران یادآور شد: تعداد درخواست های هم استانی ها برای دریافت مشاوره های روانشناختی در حوزه های مختلف از همكاران شاغل در اورژانس اجتماعی و مشاوره تلفنی و حضوری افزایش قابل توجهی داشت كه البته ارزیابی در این مورد صورت گرفته اما هنوز آماری منتشر نشده و به محض آماده شدن حتما در معرض افكار عمومی قرار گرفته می شود.

راه اندازی 117 مركز مثبت زندگی

گوهردهی با اشاره به راه اندازی 117 مركز مثبت زندگی در مازندران از بین 2500 مركز در سطح كشور در سال 1399 – 1400 گفت: 22 خدمت از جمله شناسایی خانواده ها، الكترونیك كردن پرونده های مددجویی، ارتباط نزدیك تر با خانواده ها در حوزه مددكاری، بررسی آن ها و غیره از خدمات سطح یك قابل ارائه در بهزیستی هستند كه در این مراكز نجام می شود.

وی ادامه داد: برای ابتدای كار باید سطح دسترسی مردم به این مراكز افزایش پیدا می كرد، به همین منظور، به جای اینكه یك اداره بهزیستی در شهرستان داشته باشیم هم اكنون چندین مراكز بهزیستی با ابعاد كوچكتر وجود دارد كه خدمات مختلف را ارائه می دهند.

گوهردهی با بیان اینكه ممكن است اداره بهزیستی بلافاصله از همه مشكلات جامعه هدف مطلع نشوند، افزود: قطعا رسانه ها چشم بینا و گوش شنوای سازمان بهزیستی هستند و به محض اطلاع رسانی موارد مختلف در اسرع وقت مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت صحت گزارش واصله حتما در اولین فرصت مشكلات عمده ای را كه می توان مرتفع كرد انجام می دهد كه رویكرد این سازمان هم غیر از این نیست.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۴۵ - ۰۱/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۱