دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

ظهور برق آسای موج پنجم كرونا در فرانسه
 
تهران-ایرنا- با افزایش 91 درصدی موارد ابتلا به كرونا طی یك هفته در فرانسه، «گابریل اتل» سخنگوی دولت این كشور هشدار داد: موج پنجم كرونا به طرز خیره كننده و برق آسایی آغاز شده است.
ظهور برق آسای موج پنجم كرونا در فرانسه تهران-ایرنا- با افزایش 91 درصدی موارد ابتلا به كرونا طی یك هفته در فرانسه، «گابریل اتل» سخنگوی دولت این كشور هشدار داد: موج پنجم كرونا به طرز خیره كننده و برق آسایی آغاز شده است.

به گزاش روز دوشنبه ایرنا، شبكه "ب. اف. ام تی وی" فرانسه گزارش داد: موج پنجم كرونا در فرانسه به سرعت درحال گسترش است و شمار افراد مبتلا به كرونا طی یك هفته 91 درصد افزایش یافته است.

«گابریل اتل» سخنگوی دولت فرانسه با اشاره به قرمز بودن شاخص های كرونا در آستانه سال نو میلادی هشدار داد: موج پنجم كرونا به طرز «برق آسایی» در حال گسترش است.

به گزارش شبكه ب. اف. ام. تی وی فرانسه، الیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه كه پیش تر از آغاز موج پنجم كرونا در این كشور خبر داده بود، در گفت وگو با خبرنگار «ون مینوت» از شتاب شیوع كرونا در فرانسه و تاثیرات مخرب آن بر نظام بهداشت و درمان این كشور ابراز نگرانی كرد.

وی با اعلام اینكه شاخص ابتلا به كرونا به دو برابر سطح هشدار رسیده، افزود: موج جدید كرونا ممكن است تا دسامبر و حتی ژانویه (بهمن) تداوم یابد و احتمالا شمار بیماران بستری شده در بیمارستان ها از روزی هزار نفر فراتر رود.

به نوشته روزنامه فرانسوی لوفیگارو، فرانسه در راستای تشدید محدودیت های كرونایی در برابر بروز موج پنجم شیوع بیماری همه گیر كرونا، استفاده از ماسك برای دانش آموزان مقطع ابتدایی را از دوشنبه گذشته (15 نوامبر/24 آبان) دوباره اجباری اعلام كرد. تاكنون تنها دانش آموزان ساكن برخی مناطق كه بیماری همه گیر كووید19 در آنجا شیوع بیشتری یافته بود، مجبور به استفاده از ماسك بودند. دولت فرانسه دو ماه پیش استفاده اجباری از ماسك را برای دانش آموزان مقطع ابتدایی در مناطقی كه ویروس كرونا كمتر شیوع داشت، لغو كرده بود.

ظهور برق آسای موج پنجم كرونا در فرانسه

بنابر اعلام دولت، مسافران واكسینه نشده بالای 12 سال از مبدا كشورهایی همچون بلژیك، آلمان، اتریش، یونان، مجارستان، ایرلند، هلند ، جمهوری چك، سوئیس، لهستان و لوكزامبورگ باید در بدو ورود به خاك این كشور آزمایش كرونای منفی كمتر از 24 ساعت را ارائه دهند.

به گزارش روزنامه فرانسوی لوفیگارو، مراسم سومین سالگرد تاسیس جنبش اعتراضی جلیقه زردهای فرانسه شنبه گذشته و در دور تازه ای از اعتراض های ضد دولتی در خیابان های پاریس برگزار شد. این بار معترضان به اعمال تمهیدات كرونایی از جمله واكسیناسیون اجباری، واكسینه كردن كودكان و تصویب طرح بهداشتی فرانسه اعتراض داشتند. درگیری میان نیروهای پلیس و معترضان در این تظاهرات گزارش شده است.

این روزنامه فرانسوی افزود: اعتراضات كرونایی در گوادلوپ (قلمرو فرادریایی فرانسه) نیز به خشونت كشیده شد و ژرالد درمنن، وزیر كشور فرانسه از اعزام حدود 50 نیروی ویژه پلیس به این منطقه برای مقابله با معترضان و مخالفان خبر داده است. همچنین 38 نفر در جریان این تظاهرات بازداشت شدند.

از آغاز بحران شیوع كرونا تاكنون در فرانسه بیش از 7 میلیون و 414 هزار نفر به كووید-19 مبتلا شده اند كه از این میان بیش از 118 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- فرانسه
- محدودیت های كرونا
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۳۱ - ۰۱/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۷