دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

بازگشایی مدارس به منزله تعطیلی آموزش مجازی نیست
 
قزوین- ایرنا- مدیركل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینكه بازگشایی مدارس به منزله تعطیلی آموزش مجازی نیست،گفت: آموزش ها به صورت تركیبی است و فضای مجازی به عنوان مكمل در اختیار دانش آموزان قرار دارد.
بازگشایی مدارس به منزله تعطیلی آموزش مجازی نیست قزوین- ایرنا- مدیركل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینكه بازگشایی مدارس به منزله تعطیلی آموزش مجازی نیست،گفت: آموزش ها به صورت تركیبی است و فضای مجازی به عنوان مكمل در اختیار دانش آموزان قرار دارد.

حسنعلی اصغری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نوع حضور دانش آموزان در مدارس بستگی به تصمیم مصوبه شورای مدرسه دارد و حضور دانش آموزان در برخی از مدارس همه روزه و در برخی از مدارس هم به صورت گروه بندی خواهد بود.

وی اظهار داشت: در راستای رعایت پروتكل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با تصمیم شورای مدارس، كلاس های 26 نفره به 2 گروه و كلاس های 36 نفره برای حضور در مدارس به سه گروه تقسیم شده اند.

اصغری با اشاره به آسیب های اجتماعی دوری دانش آموزان از محیط های آموزشی، از خانواده ها خواست با همكاری با مدارس بستر آموزش حضوری دانش آموزان را فراهم كنند.

وی تصریح كرد: دانش آموزان گروه نخست پس از حضور در مدارس آموزش را به صورت حضوری و گروه دوم در منزل به صورت برخط پی گیری می كنند و همزمان از آموزش كلاس های مدارس بهره مند می شوند.

این مسوول تاكید كرد: مدیران و شورای مدرسه با توجه به جمعیت دانش آموزی گروه بندی ها را انجام می دهند و تقسیم بندی جمعیت دانش آموزی طی روزهای مختلف خواهد بود و دانش آموزان براساس روزهای تعیین شده دو یا سه روز در هفته در مدرسه حضور خواهند داشت.

وی اضافه كرد: در حال حاضر معلمانی كه سر كلاس درس حاضر می شوند هر دو نوبت واكسن كرونای خود را دریافت كرده اند و همچنین دانش آموزان ملزم به شركت در فعالیت های مدرسه چه به صورت مجازی و چه به صورت حضوری هستند.

اصغری با بیان اینكه تاكنون 93 درصد دانش آموزان استان قزوین واكسن زده اند، از دانش آموزانی كه هنوز واكسن نزده اند خواست برای واكسیناسیون اقدام كنند.

مدیركل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: شیوه نامه "06" به همه مدارس اعلام شده و ملزم به رعایت همه موارد آن هستند و اولویت اول آموزش پرورش برای بازگشایی مدارس و كلاس های حضوری سلامت دانش آموزان است.

وی یادآور شد: نظارت بر حسن اجرای پروتكل های بهداشتی توسط كمیته بهداشت مدارس، معاونت تربیت بدنی و پرورشی ادارات مناطق؛ همچنین معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره كل آموزش و پرورش استان و واحد بهداشت دانشگاه علوم پزشكی استان است.

استان قزوین دارای 253 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

برچسب ها
- مدارس
- استان قزوین
- فضای مجازی
- دانش آموزان
- محدودیت های كرونا
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۳۱ - ۰۲/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۸