دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

تبدیل خوابگاه قدیمی دانشجویان دانشگاه به خوابگاه متاهلین، در دستور كار مسئولان دانشگاه قرار گرفت
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

تبدیل خوابگاه قدیمی دانشجویان دانشگاه به خوابگاه متاهلین، در دستور كار مسئولان دانشگاه قرار گرفت

دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (سه شنبه) با همراهی معاونان توسعه مدیریت و دانشجویی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، مدیران دانشجویی و امورعمومی و مسئول خوابگاه پسران دانشگاه ضمن بازدید از خوابگاه قدیمی دانشجویان دانشگاه (امام حسین ع) و بررسی وضعیت آن، تبدیل این خوابگاه به خوابگاه متاهلین را در دستور كار واحدهای اجرایی و فنی وعمرانی دانشگاه قرار داد.

رئیس دانشگاه در حاشیه این بازدید، و در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه، هدف از بازدید خوابگاه قدیمی و تخلیه شده دانشگاه را بررسی اولیه از وضعیت آن ذكر كرد و گفت: بعد از جشن ازدواج دانشجویان كه بتازگی برگزار شد، بنا بر پیشنهاد دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، سعی شد تا به امكاناتی برای اقامت دانشجویان متاهل فكر شود و با توجه به اینكه این خوابگاه قدیمی، سالهاست كه در تصرف دانشگاه می باشد و به واسطه جابجایی دانشجویان ساكن آن به خوابگاه جدید خریداری شده، این خوابگاه تخلیه بوده و برای بررسی امكانات آن جهت اقامت زوج های دانشجو، این بازدید انجام شد.

دكتر خانكه افزود: درهیات رئیسه دانشگاه تصمیم بر این شد كه با همفكری شورای فرهنگی دانشگاه، این خوابگاه برای اقامت دانشجویان متاهل بازسازی شود و زوج های جوان دانشجو در این خوابگاه مستقر بشوند.

وی تصریح كرد كه برای اجرای برنامه بازسازی این خوابگاه، باید ابتدا از شهرداری استعلام بگیریم و استحكام و ایمنی ساختمان این خوابگاه مورد ارزیابی قرار بگیرد و سپس، از منابع مالی دانشگاه و با حمایت مالی معاونت دانشجویی وزارت بهداشت، بازسازی خوبی در خوابگاه انجام شود و تعدادی سوئیت برای دانشجویان متاهل آماده گردد.

دكتر حسن شاكری معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز در گفت وگو با خبرنگار مفدا دانشگاه، در این باره گفت: جمعیت ایران در كل، رو به پیرشدن است و هر كدام از افراد دلسوز مملكت به نوعی به فكر جوانگرایی جمعیت هستند و در این ارتباط، اقداماتی را انجام می دهند، از جمله مجلس شورای اسلامی كه قانون "حمایت از خانواده" را تصویب كرد و موارد متعددی از حمایت هایی كه در بخش های مختلف دانشگاهی و غیردانشگاهی می توان برای ترویج سنت ازدواج و فرزندآوری زوج های جوان انجام داد، در این قانون ذكر شده است.

وی افزود: از جمله مواردی كه در قانون "حمایت از خانواده " مطرح شده است، « توسعه خوابگاه های متاهلی است » تا انگیزه ای برای ازدواج دانشجویان و تشكیل خانواده بشود و با توجه به اینكه دانشگاه ما خوابگاه متاهلی ندارد، یك راه سهل الوصول و سریع برای تحقق این هدف، استفاده از ساختمان های موجود بود كه خوابگاه قدیمی دانشجویان پسر (خوابگاه امام حسین ع) یكی از این امكانات است كه برای اقامت دانشجویان متاهل مناسب خواهد بود.

وی تصریح كرد: این خوابگاه در حال حاضر تخلیه است و بازدید امروز رئیس دانشگاه با همراهی دیگرمسئولان از این خوابگاه، در راستای امكان سنجی ظاهری بوده است و به دفتر فنی دانشگاه ماموریت داده شد تا بررسی های لازم جهت بهینه سازی ساختمان و تبدیل آن به خوابگاه متاهلین را انجام بدهد.

دكتر شاكری با اشاره به اینكه 60 زوج دانشجو فقط مربوط به سال های 1399 و 1400 هستند كه در جشن ازدواج دانشجویی امسال شركت كردند، گفت: دانشجویان متاهل دانشگاه، خیلی بیشتر از این تعداد هستند و داشتن خوابگاه متاهلین، همیشه جزو مطالبات آنان بوده است، بویژه اینكه 60 درصد دانشجویان دانشگاه ما، در مقاطع تحصیلات تكمیلی تحصیل می كنند و اكثر آنان متاهل بوده، و خوابگاه متاهلین نیاز ضروری این افراد محسوب می شود.

وی اظهار داشت: سابق براین، تعداد 120 دانشجوی مجرد در این خوابگاه قدیمی اسكان داشتند، كه اگر این خوابگاه تبدیل به خوابگاه متاهلین بشود، باید حداقل هر دو اتاق، تبدیل به یك سوئیت برای سكونت یك زوج دانشجو بشود و در واقع، پیش بینی می شود كه 30 تا 40 زوج دانشجو بتوانند از این امكانات استفاده كنند.

وی افزود: خوابگاه متاهلی شرایط خاص خودش را دارد و می بایست علاوه بر ارزیابی ایمنی و استحكام بنا، امكاناتی برای زندگی زوج های جوان پیش بینی كرد كه ان شاالله با همكاری و حمایت مالی معاونت فرهنگی - دانشجویی وزارت بهداشت ، این اهداف محقق خواهد شد.

وی در پایان این گفت وگو، با تشكر از رئیس دانشگاه و مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه كه بانی این امر خیر شدند، ابراز امیدواری كرد كه این خوابگاه بخوبی برای دانشجویان متاهل، بازسازی و مناسب سازی بشود.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: طیبی - نعیمی پور
   تاریخ: ۰۲:۲۵ - ۰۳/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۴