دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

چرا اورژانس اجتماعی ایجاد شد؟
 
رییس اورژانس اجتماعی بهزیستی استان تهران به چرایی ایجاد این مجموعه و چهار هدف آن اشاره كرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علی اصغر یوسف زاده، رییس اورژانس اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: مجموعه «اورژانس اجتماعی» با هدف جایگزینی مداخلات روانكاوری و مددكاری به جای مداخلات پلیسی و قضایی ایجاد شد.

وی افزود: این مجموعه چهار برنامه بر عهده دارد كه اولین آن «درگاه» 123 است. به صورتیكه اگر كسی نیازمند كمك باشد با این شماره تلفن، تماس گرفته و همكاران اپراتور ما در صورت تشخیص نوع مشكل و اینكه شخص تماس گیرنده جز جامعه هدف ما است یا خیر، به تیم های سیار اطلاع می دهد.

رییس اورژانس اجتماعی بهزیستی استان تهران درباره دومین برنامه این مجموعه ادامه داد: «تیم های سیار» شامل یك خودرو ون، یك مددكار و یك روانشناس مجهز به لباس فرم اورژانس اجتماعی، به محل مورد نظر اعزام می شوند. به عنوان مثال زنی كه توسط همسرش مورد ضرب و شتم قرار گرفته، با ما تماس می گیرد و تیم سیار برای مداخلات اجتماعی وارد عمل می شوند.

وی اظهار كرد:برای هر نوع مشكل، یك نوع پروتكل وجود دارد. در همین مثال اگر این خانه برای زن امن تشخیص داده نشود، همكاران ما فرد را با ون های مخصوص، به «مراكز مداخله در بحران» انتقال می دهند. البته این امر با حكم قضایی انجام می شود.

یوسف زاده با اشاره به برنامه سوم این مجموعه گفت: این مراكز، فضای فیزیكی و امنی هستند كه این افراد به مدت 21 روز در آنجا نگهداری می شوند.

وی افزود: در این بازه زمانی همكاران مددكار و روانشناس ما تلاش می كنند مشكلات را رفع كرده و ساماندهی صورت گیرد. در مرحله اول ما تلاش می كنیم محیط امن شده و فرد به خانه بازگردد، اما اگر این مسئله امكان پذیر نبود، نسبت به تواندسازی فرد اقداماتی صورت می گیرد.

رییس اورژانس اجتماعی بهزیستی استان تهران درباره برنامه چهارم این مجموعه ادامه داد: «پایگاه خدمات اجتماعی» چهارمین خدمت ما هستند. این پایگاه ها، توسط سازمان های مردم نهاد و كیلینیك های مددكاری در مناطق آسیب خیز ایجاد شده اند.

وی اظهار كرد: افراد آسیب پذیر در این مناطق شناسایی شده و اقدامات به موقع برای كنترل آسیب انجام می شود.
منبع خبر:
جوان آنلاین
   تاریخ: ۰۹:۴۷ - ۲۷/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۹