دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

9.6 میلیارد تومان برای توانمند سازی دانش آموزان استثنایی استان
 
9.6 میلیارد تومان برای توانمند سازی دانش آموزان استثنایی استان 
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور برای به تأمین 7 میلیارد و 600 میلیون تومان بابت خرید گوشی هوشمند و 2 میلیارد تومان به منظور ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان با نیاز ویژه خراسان جنوبی قول مساعد داد.

به گزارش تابناك خراسان جنوبی، سید "جواد حسینی" در نشست كمیته هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استان كه به صورت ویدئو كنفرانس برگزار شد، گفت: در حالی كه فضای استاندارد برای هر دانش آموز با نیاز ویژه 28 متر مربع است میزان فضای موجود برای هر دانش آموز 10.5 متر مربع است.
وی، مناسب سازی در ابعاد مختلف آموزشی، تربیتی، سلامت، تربیت بدنی و عمرانی را مهم ترین اهداف تشكیل كمیته هماهنگی،پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی دانست و تاكید كرد: لازم است در جذب و تخصیص نیروی انسانی، سالانه سهمیه 10 درصدی برای تأمین 12 هزار نیروی اداری و آموزشی استثنایی كشور در نظر گرفته شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به فعالیت 810 مركز اختلالات یادگیری در كشور، تصریح كرد: از این تعداد 22 مركز اختلالات یادگیری در خراسان جنوبی مشغول ارائه خدمات به دانش آموزان با نیاز ویژه می باشد.
وی لازمه مداخله به هنگام برای پیشگیری از آسیب های جسمانی و توانبخشی كودكان با نیاز ویژه را كاهش سن سنجش عنوان و اظهار كرد: آموزش و پرورش استثنایی در 4 قلمرو طرح سنجش، ارتقاء كیفیت اختلالات یادگیری، توسعه طرح تلفیقی، فراگیر و مناسب سازی فضا و تجهیزات به دانش آموزان با نیاز ویژه خدمات ارائه می دهد.
"محمد علی واقعی" مدیر كل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: هدف از تشكیل این كمیته استفاده از ظرفیت و مشاركت سایر دستگاه ها و موسسات در راستای ارتقای كیفیت فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیاز ویژه است .
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۱۸:۳۳ - ۰۲/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۱