دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

حضور محققان داخلی در دهمین كنگره علوم اعصاب پایه و بالینی
 
رئیس دهمین كنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی گفت: این كنگره در تاریخ 1 تا 3 دی با مشاركت محققان داخلی و خارجی برگزار می شود.
محمدتقی جغتایی، رئیس دهمین كنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: دهمین كنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی با هدف توسعه و گسترش همكاری های تحقیقاتی، آموزشی و تخصصی و نیز انتقال تجارب و یافته های علمی با حضور دانشمندان علوم اعصاب، متخصصان علوم پایه و بالینی، دانشجویان دكتری و دانشجویان تحصیلات تكمیلی از اول تا سوم دی برگزار می شود.

او افزود: دمانس، اختلالات شناختی، حركتی، عصبی و نیز تاثیر ویروس كرونا بر سیستم عصبی از محور و مباحث مهم این كنگره در حوزه شناخت و علوم شناختی است. در این همایش در مورد یافته های جدید در حوزه تحریكات عمقی و سطحی مغز بحث و بررسی خواهد شد و نتیجه تحقیقات دانشمندان داخلی در تولید ابزار های تحریكات مغزی نیز مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار می گیرد.

جغتایی ادامه داد: در این رویداد مهم علمی، متخصصان، صاحبنظران و اندیشمندان در حوزه های علوم اعصاب پایه و بالینی آخرین یافته های تخصصی و پژوهشی درحوزه های علوم اعصاب، علوم اعصاب شناختی، نقشه برداری از مغز، علوم اعصاب محاسباتی و نوروتكنولوژی را به اشتراك می گذارند.

رئیس دهمین كنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی افزود: همچنین متخصصان برجسته علوم اعصاب از دانشگاه های معتبر داخلی و چندین كشور خارجی دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را در حوزه های علوم اعصاب در قالب سخنرانی ارائه می دهند و چندین پنل تخصصی نیز تشكیل می شود.

جغتایی گفت: علوم اعصاب به عنوان یكی از علوم استراتژیك و راهبردی مطرح است. در جریان این كنگره علمی، هفتمین دوره جایزه مغز وشناخت اهوازی ویژه پژوهشگران جوان نیز برگزار می شود.

او با اشاره به اینكه ریشه بسیاری از اختلالات سیستم عصبی مسائل شناختی و اختلال در عملكرد های شناختی است، ادامه داد: با تشخیص به موقع بیماری ها و توانمندسازی شناختی می توان روند توانبخشی بیماران را تسهیل كرد.

بیشتربخوانید

- فناوری شناختی چگونه اوتیسمی ها را یاری می كند؟
   تاریخ: ۱۸:۱۶ - ۰۲/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۵