دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

فناوری های شناختی «چالش» شد تا محصولات ایران ساخت ارائه شود
 


با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محصولات دور نخست شتابدهی شتابدهنده شناختی كاگنوتك و اختتامیه ی دوره ی پیش شتابدهی چالش توسعه فناوری، محصولات و خدمات شناختی ویژه كودكان با اختلالات عصب رشدی برگزار می شود.

بر بستر رویداد كه توسط ستاد توسعه ی علوم و فناوری های شناختی 3 آذرماه سال جاری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد، شركت های خلاق و فناور شتابدهی شده عرضه می شود.

از 4 محصول این شتابدهنده كه با استفاده از فناوری های پیشرفقته به شناسایی، كنترل و درمان عارضه های شناختی و عصبی نقش آفرینی می كند، به مرحله بهره برداری می رسد. نرم افزار شناختی تقویت حافظه سالمندان چلچلی، اپلیكیشن جامع شناختی اتیسم با عنوان نوروكید، بازی موبایلی افلاك و پلتفرم جامع شناختی سیناپس به شركت كنندگان در این رویداد معرفی خواهند شد.

سرانجام چالش شناخت

اختتامیه دورهی پیش شتابدهی چالش توسعه فناوری، محصولات و خدمات شناختی ویژه كودكان با اختلالات عصب رشدی كه توسط شتابدهنده شناختی COGNOTECH برگزار و از فعالان این حوزه تقدیر می شود.

این چالش از شهریورماه سال جاری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شده بود و پژوهشگران، فعالان فناور و علاقمندان به این حوزه در آن مشاركت داشتند.

در این رویداد، داورانی نیز از دانشگاه علوم پزشكی ایران، پژوهشكده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی، صندوق نوآوری و شكوفایی، شركت پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد، صندوق مالی توسعه فناوری ایران و سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور حضور خواهند داشت.

در جریان این رویداد 16 تیم در زمینه تولید، توسعه و بومی سازی، بازی های دیجیتال، مداد، كاغذی و فیزیكی، اپلیكیشن و سایت های یادگیری الكترونیك، فناوری و ابزارها و بسته های ارتقا و توانبخشی شناختی توانستند به مرحله ی پیش شتابدهی راه پیداكنند.

در جریان اختتامیه چالش توسعه فناوری شناختی، شركت های ارائه كننده خدمات راهبری در زمینه های علوم شناختی، كسب و كار و همچنین كارگاه های انتقال تجربه در حوزه های كاربردی به صورت آنلاین با همكاری اساتید و متخصصین این حوزه ها به تیم ها ارائه می شود.

در این مراسم، شركت های خلاق به صورت حضوری و برخط آنلاین به ارائه ی طرح های خود می پردازند و در پایان نیز 5 تیم برتر مشخص خواهند شد.

برگزیده ها از حمایت های مادی و معنوی ستاد توسعه ی علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شتابدهنده شناختی COGNOTECH بهره مند می شوند.

مركز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#
   تاریخ: ۱۴:۱۳ - ۰۲/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۴