دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

بازگشت شنوایی به 10 كودك مازندرانی در بابل
 
عمل جراحی كاشت حلزون برای 10 كودك ناشنوا تاكنون در دانشگاه علوم پزشكی بابل با موفقیت انجام شد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مركز مازندران، متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ اتولوژی و نورو اتولوژی و كوكلئار ایمپلنت دانشگاه علوم پزشكی بابل گفت: تاكنون 10 عمل جراحی كاشت حلزون در دانشگاه علوم پزشكی بابل با موفقیت به انجام رسیده است و همه این كودكان، شنوایی خود را بدست آوردند.

دكتر كیوان كیاكجوری افزود: دهمین عمل جراحی كاشت حلزون برای دختر 21 ماهه بابلی نیز به تازگی با موفقیت انجام شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی بابل با اشاره به اینكه درمان این بیماران زمان طلایی دارد كه قبل از تكلم می باشد، گفت: خانواده ها باید در بدو تولد در مراحل غربالگری شنوایی بسیار حساس باشند، اگر بچه هایی كه دچار اختلال شنوایی هستند در غربالگری شناسایی نشوند در سنین بالا اعمال جراحی در آن ها دچار مشكل می شود و نمی تواند مفید و موثر باشد.

وی بیان داشت: والدینی كه فرزندشان كاندیدای این عمل می شوند باید همكاری موثر و تنگاتنگ با تیم جراحی، شنوایی شناسی، گفتار درمانی و... داشته باشند تا بتوانند از نتایج بسیار خوبی برخوردار شوند.

مدیر كاشت حلزون دانشگاه علوم پزشكی بابل در حاشیه این عمل گفت: پس از قراردادن پروتز در قسمت داخلی گوش، روند فعال سازی، برنامه ریزی و تنظیم بخش خارجی پردازشگر كاشت حلزون شنوایی توسط گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشكی بابل حدود 5 هفته دیگر برای این كودك بابلی انجام خواهد شد.

محسن منادی بیان داشت: مركز كاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشكی بابل از ابتدای راه اندازی تاكنون كه نزدیك به 7 ماه می گذرد توانست با لطف خداوند شنوایی را به 10 كودك مازندرانی كه از سن 15 ماه تا 3 سال بودند و از نقاط مختلف استان از جمله شهر های بهشهر، فریدونكنار، بهمنمیر، محمود آباد، نكا، ساری و بابل مراجعه كردند، هدیه بدهد.

او ادامه داد: نكته حائز اهمیت این است كه عمل جراحی كاشت حلزون هم بر روی كودكان و هم بر روی بزرگسالان انجام می گردد، ولی شرط انجام عمل برای بزرگسالان داشتن گفتار مناسب می باشد.

مدیر كاشت حلزون دانشگاه علوم پزشكی بابل افزود:از استان گلستان هم در نوبت جراحی كاشت حلزون شنوایی قرار دارند.
   تاریخ: ۱۴:۴۴ - ۰۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۴