دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

افتتاح اولین خط تولید ارتوزهای اصلاحی ستون فقرات با تكنولوژی CAD/CAM در اصفهان
 
ه همت محققان شركت بهساز طب آژند از شركتهای مستقر در پارك علم و فناوری دانشگاه علوم پزشكی اصفهان، امروز پنجشنبه چهارم آذرماه، اولین خط تولید ارتوزهای اصلاحی ستون فقرات كه به روش CAD/CAM/CAE ساخته می شود با حضور مسئولان پارك علم و فناوری و معاونت توانبخشی استان، نماینده و مسئولان شهرستان نجف آباد ...
با حضور مسئولان استانی؛ افتتاح اولین خط تولید ارتوزهای اصلاحی ستون فقرات با تكنولوژی CAD/CAM در اصفهان ه همت محققان شركت بهساز طب آژند از شركتهای مستقر در پارك علم و فناوری دانشگاه علوم پزشكی اصفهان، امروز پنجشنبه چهارم آذرماه، اولین خط تولید ارتوزهای اصلاحی ستون فقرات كه به روش CAD/CAM/CAE ساخته می شود با حضور مسئولان پارك علم و فناوری و معاونت توانبخشی استان، نماینده و مسئولان شهرستان نجف آباد افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از اصفهان؛ به همت محققان شركت بهساز طب آژند از شركتهای مستقر در پارك علم و فناوری دانشگاه علوم پزشكی اصفهان، امروز پنجشنبه چهارم آذرماه، اولین خط تولید ارتوزهای اصلاحی ستون فقرات كه به روش CAD/CAM/CAE ساخته می شود با حضور مسئولان پارك علم و فناوری و معاونت توانبخشی استان، نماینده و مسئولان شهرستان نجف آباد افتتاح شد.

داود فرهمندی نجف آبادی در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری، گفت: در این روش از تن بیمار اسكن سه بعدی گرفته می شود بعد در نرم افزار اصلاح می شود توسط cnc چهار محور تراشیده می شود ورق ترموپلاستیك روی قالب كشیده می شود و تن بیمار پوشیده می شود، این یكی از روشهای نوین ساخت اورتزها است كه محققان شركت بهساز طب آژند به این تكنولوژی دست یافتند و برای اولین بار در ایران این خط تولید افتتاح شد.

فرهمندی افزود: ساخت كمربندهای تخصصی ترموپالستیك جهت اصلاح انحرافات ستون فقرات به روش CAD/CAM/CAE است.

مدیرعامل شركت بهساز طب آژند در توجیه فنی طرح و توجیه اقتصادی طرح، اظهار كرد: در اسكولیوز و كایفوز، نوروارتوپدیك دفورمیتی هایی هستند كه 10 درصد افراد یك جامعه را درگیر می كند.

وی افزود: از عوارض این بیماری درد در شانه، گردن و كمر، مشكالت تنفسی - قلبی و مشكلات گوارشی است. به دلیل تغییر وضعیت احشاء تنه، انسدادهای معدوی و روده ای هم بروز خواهد داشت و طبیعتاً این افراد كیفیت زندگی بسیار پایینی دارن؛ در اینجا استفاده از بریس(Brace )درمان غیرتهاجمی است كه به بهبود این وضعیت كمك شایانی میكند.

فرهمندی گفت: بریسها بوستون (ماژول آماده) و چنو بریس هستند اما به دلیل پیچیدگی ساخت و نیاز به مهارت بالا، گچ گیری و دشواری در جابه جایی و اصلاح قالب گچی و مهم تر از همه، عدم توانایی برآورد میزان اثربخشی بریس، باعث شده كه تجویز و ساخت نپذیرد.

این محقق فعال و دانشجوی دكتری ارتوز پروتز، گفت:در تكنولوژی نوین و به كمك كامپیوتر این نوع بریس ها به صورت حرفه ای و تكنولوژی و دانش طراحی و ساخت صورت گرفته و اثر بخشی بریس را بالا برده است.



انتهای پیام/

معصومه صادقی
   تاریخ: ۱۳:۰۷ - ۰۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۴۶