دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

بازگشت شنوایی به 10 كودك مازندرانی در بابل / پایان دل شوره های 10 مادر مازنی برای شنوایی فرزندان خود
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی بابل از دهمین عمل جراحی كاشت حلزون شنوایی در بیمارستان آیت الله روحانی بابل خبر داد.
بازگشت شنوایی به 10 كودك مازندرانی در بابل / پایان دل شوره های 10 مادر مازنی برای شنوایی فرزندان خود
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی بابل از دهمین عمل جراحی كاشت حلزون شنوایی در بیمارستان آیت الله روحانی بابل خبر داد.



به گزارش وبدا، دكتر كیوان كیاكجوری متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ اتولوژی و نورو اتولوژی و كوكلئار ایمپلنت دانشگاه علوم پزشكی بابل گفت: دهمین عمل جراحی كاشت حلزون برای دختر 21 ماهه بابلی با موفقیت انجام شد.

این متخصص اذعان داشت: تاكنون 10 عمل جراحی كاشت حلزون در دانشگاه علوم پزشكی بابل با موفقیت به انجام رسیده است كه به لطف خدا همه این كودكان، شنوایی خود را بدست آوردند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی بابل با اشاره به اینكه درمان این بیماران زمان طلایی دارد كه قبل از تكلم می باشد، گفت: خانواده ها باید در بدو تولد در مراحل غربالگری شنوایی بسیار حساس باشند، اگر بچه هایی كه دچار اختلال شنوایی هستند در غربالگری شناسایی نشوند در سنین بالا اعمال جراحی در آنها دچار مشكل می شود و نمی تواند مفید و موثر باشد.

وی بیان داشت: والدینی كه فرزندشان كاندیدای این عمل می شوند باید همكاری موثر و تنگاتنگ با تیم جراحی، شنوایی شناسی، گفتار درمانی و سایر تیم داشته باشند تا بتوانند از نتایج بسیار خوبی برخوردار شوند.

همچنین محسن منادی مدیر كاشت حلزون دانشگاه علوم پزشكی بابل در حاشیه این عمل گفت: پس از قراردان پروتز در قسمت داخلی گوش، روند فعال سازی، برنامه ریزی و تنظیم بخش خارجی پردازشگر كاشت حلزون شنوایی توسط گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشكی بابل حدود 5 هفته دیگر برای این كودك بابلی انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: مركز كاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشكی بابل از ابتدای راه اندازی تاكنون كه نزدیك به 7 ماه می گذرد توانست با لطف خداوند شنوایی را به 10 كودك مازندرانی كه از سن 15ماه تا 3 سال بودند و از نقاط مختلف استان از جمله شهرهای بهشهر، فریدونكنار، بهمنمیر، محمود آباد، نك، ساری و بابل مراجعه كردند، هدیه بدهد .

محسن منادی ادامه داد: نكته حائز اهمیت این است كه عمل جراحی كاشت حلزون هم بر روی كودكان و هم بر روی بزرگسالان انجام می شود ولی شرط انجام عمل برای بزرگسالان داشتن گفتار مناسب است.
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۲:۲۳ - ۰۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۹