دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

موفقیت مركز كاشت حلزون بابل در 10 عمل جراحی پیاپی
 
ساری – ایرنا – انجام موفقیت آمیز دهمین عمل جراحی كاشت حلزون شنوایی در بیمارستان آیت الله روحانی بابل در كمتر از هفت ماه فعالیت این مركز را به جمع مراكز پركار و معتبر كاشت حلزون در كشور اضافه كرد.
موفقیت مركز كاشت حلزون بابل در 10 عمل جراحی پیاپی ساری – ایرنا – انجام موفقیت آمیز دهمین عمل جراحی كاشت حلزون شنوایی در بیمارستان آیت الله روحانی بابل در كمتر از هفت ماه فعالیت این مركز را به جمع مراكز پركار و معتبر كاشت حلزون در كشور اضافه كرد.

به گزارش ایرنا، نخستین مركز كاشت حلزون مازندران و پانزدهمین مركز كاشت حلزون كشور كه 9 اردیبهشت امسال در بیمارستان آیت الله روحانی بابل افتتاح شد، طی ماه های اخیر با انجام چند عمل موفق كاشت حلزون شنوایی كودكان توانست اعتماد متقاضیان انجام این عمل در مازندران و استان های همسایه را جلب كند.

مدیر كاشت حلزون دانشگاه علوم پزشكی بابل در حاشیه انجام دهمین عمل كاشت حلزون در این مركز به خبرنگار ایرنا گفت: تیم علمی و پزشكی مركز كاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشكی بابل از ابتدای راه اندازی تاكنون یعنی طی حدود 7 ماه توانست شنوایی را به 10 كودك مازندرانی كه از 15ماه تا 3 سال سن داشتند برگرداند.

محسن منادی افزود: این كودكان از نقاط مختلف استان از جمله شهرهای بهشهر، فریدونكنار، بهمنمیر، محمودآباد، نكا، ساری و بابل مراجعه كرده بودند و اكنون نیز متقاضیانی از سایر شهرستان ها و حتی استان های همسایه برای انجام كاشت حلزون داریم كه در نوبت انجام عمل قرار دارند.

وی با اشاره به انجام دهمین عمل كاشت حلزون روی گوش كودك 21 ماهه بابلی اظهار كرد: پس از قراردان پروتز در قسمت داخلی گوش، روند فعال سازی، برنامه ریزی و تنظیم بخش خارجی پردازشگر كاشت حلزون شنوایی توسط گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشكی بابل حدود 5 هفته دیگر برای این كودك بابلی انجام خواهد شد.

موفقیت مركز كاشت حلزون بابل در 10 عمل جراحی پیاپی

به گفته منادی، رسیدن تعداد عمل های جراحی مهم در این قبیل مراكز پزشكی به عدد 10 معمولا در جامعه پزشكی یك موفقیت از نظر استمرار فعالیت و پشت سر گذاشتن فرآیندهای ابتدایی محسوب می شود و اعتبار آن مركز را افزایش می دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی بابل نیز اظهار كرد: تاكنون 10 عمل جراحی كاشت حلزون در دانشگاه علوم پزشكی بابل با موفقیت به انجام رسیده كه خوشبختانه همه این كودكان، شنوایی خود را به دست آوردند.

دكتر كیوان كیاكجوری افزود: درمان این بیماران زمان طلایی دارد كه پیش از تكلم است. خانواده ها باید در بدو تولد در مراحل غربالگری شنوایی بسیار حساس باشند، اگر بچه هایی كه دچار اختلال شنوایی هستند در غربالگری شناسایی نشوند در سنین بالا اعمال جراحی در آنها دچار مشكل می شود و نمی تواند مفید و موثر باشد.

متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ اتولوژی و نورواتولوژی و كوكلئار ایمپلنت دانشگاه علوم پزشكی بابل گفت: والدینی كه فرزندشان كاندیدای این عمل می شوند باید همكاری مؤثر و تنگاتنگ با تیم جراحی، شنوایی شناسی و گفتار درمانی داشته باشند تا بتوانند از نتایج بسیار خوبی برخوردار شوند. عمل جراحی كاشت حلزون هم روی كودكان و هم روی بزرگسالان انجام می شود، ولی شرط انجام عمل برای بزرگسالان داشتن گفتار مناسب است.

برچسب ها
- درمان ناشنوایی
- مازندران
- بابل
- كم شنوایی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۵:۱۸ - ۰۳/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۱