دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مدرسه تخصصی اوتیسم با اعتبار 90 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد
 
مدرسه تخصصی اوتیسم با اعتبار 90 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد
رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش استان كرمانشاه گفت:در سال تحصیلی 1402 مدرسه تخصصی 15 كلاسه اوتیسم با اعتبار 90 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.


به گزارش خبرنگار تابناك كرمانشاه محمد بیگی در نشست "هم اندیشی مدیران دستگاه های اجرایی به مناسبت روز جهانی معلولین" اظهار كرد: برای آموزش به 625 دانش آموز تلفیقی استان كرمانشاه 104 معلم در نظر گرفته شده، اما متاسفانه در حال حاضر از این تعداد 30 معلم فعال و مشغول علم آموزی به 625 دانش آموز تلفیقی استان هستند.

وی با اشاره به "مدرسه پذیرا" افزود: در مدرسه پذیرا یك یا چند دانش آموز تلفیقی مشغول به تحصیل بوده و ما مكلف به مناسب سازی مدارس مذكور جهت ارائه خدمات به دانش آموزان تلفیقی هستیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته اعتباری معادل 500 میلیون ریال برای اجرای 30 برنامه در مدارس مذكور اختصاص یافته كه به دلیل كمبود بودجه صرفا برای تهیه 5 برنامه هزینه شد و از 30 برنامه ابلاغ شده 25 مورد اجرا نشد.

رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش استان كرمانشاه تصریح كرد: مدرسه اختصاصی 15 كلاسه اوتیسم استان با اختصاص اعتباری معادل 90 میلیارد ریال در محله دولت آباد به واسطه یكی از خیرین استان در سال 1402 به بهره برداری می رسد.

بیگی با بیان ابلاغ اساسنامه مركز جامع توان بخشی مشاوره سنجش و آموزش استان كرمانشاه گفت: مركز جامع توانبخشی در چند استان اجرا شده كه با اعتبار تخصیص یافته توسط سازمان در قالب مركزی با 6 اتاق راه اندازی و در اختیار دانش آموزان سطح استان قرار می گیرد كه در صورت تخصیص به موقع اعتبارات از سوی سازمان در سایر شهرستان ها نیز قابل تاسیس است.

وی تاكید كرد: سایت تخصصی توان بخشی از شنبه گذشته به روزرسانی و راه اندازی شده و دانش آموزان با مراجعه به مدارس و تكمیل اطلاعات خود ظرف مدت یك هفته از خدمات بهره مند می شوند.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۱۳:۵۶ - ۰۳/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۲