دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

4470 نفر از جامعه كارگری كرونا دارند
 
4470 نفر از جامعه كارگری كرونا دارند
مدیركل تعاون كار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به وضعیت حوزه كارگری این استان در دوران شیوع كرونا، ابتلای قطعی 4470 فعال این بخش به كووید-19 یادآور و متذكر شد كه 3844 نفر از این افراد كاملا بهبود یافته اند.
تابناك فارس به نقل از ایسنا: سهراب مختاری در نشستی با عنوان "انقلاب اسلامی، بسیج فداكار، اقدام مومنانه مدافعان سلامت" كه در دانشگاه علمی كاربردی خانه كارگر شیراز برگزار شد یكی از اولویت های جامعه امروز را ایجاد فرصت شغلی دانست و گفت: سه راه برای ایجاد اشتغال در جامعه وجود دارد و در گام نخست باید انحصار حذف شود. اشتغالزایی در جامعه با شكست انحصار محقق می شود و وجود انحصار در این حوزه مخالف با قوانین جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی فارس، مختاری توزیع مناسب ثروت را گامی دیگر در راستای اشتغالزایی عنوان و تاكید كرد: باید اقدامات تخصصی و علمی در راستای كاهش فاصله دهك های جامعه انجام شود.

مدیركل تعاون كار و رفاه اجتماعی فارس افزایش بهره وری و ارتقاء فرهنگ كار را سومین پیش نیاز ایجاد اشتغال دانست و عنوان كرد: با كار و تلاش بیشتر و مدیریت كارآمد می توان مشكلات اقتصادی را حل و تحریم ها را نیز بی اثر كرد.

مختاری ادامه داد: تشكل های مردم نهاد، بسیج، روحانیون و بانوان اقشاری هستند كه در ارتقا فرهنگ كار می توانند نقش بسیار موثری داشته باشند.

او همچنین گفت: شهید حدادی اولین شهید كارگری كشور بود كه به دست منافقین كوردل در مقابل ساختمان اداره كل تعاون كار و رفاه اجتماعی استان فارس در شیراز به شهادت رسید ولی این موضوع تاكنون مغفول مانده و ضروری است كه مورد توجه قرار گیرد و عنوان اولین شهید كارگری كشور به نام این شهید والامقام و فارس ثبت شود.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی فارس از تحریم، كرونا و سوء مدیریت به عنوان سه مشكل پیش روی جامعه امروز یاد كرد و گفت: مدیریت باید به نحوی حرفه ای مدنظر قرار گیرد و در این راستا ضروری است كه علوم انسانی همانند علوم تجربی بصورت تخصصی مورد توجه باشد.

مختاری به ضرورت درك و اهمیت علوم انسانی اشاره كرد و افزود: برای رفع مشكلات كنونی جامعه نیازمند مدل اقتصادی هستیم كه قائل به فرد نبوده و بر پایه برنامه استوار باشد.

او همچنین شیوع كرونا را آسیبی برای سلامت و معیشت تمام مردم دنیا عنوان و تاكید كرد: فارس تاكنون در حوزه پیشگیری از شیوع گسترده كرونا عملكرد موفقی داشته و این در حالی است كه در حوزه درمان نیز در سطح كشور همیشه سرآمد بوده است.

مختاری با بیان این مطلب كه 73 هزار كارگاه و واحد تولیدی در سطح این استان فعال است، گفت: با شیوع كرونا حدود 27 هزار كارگاه در این استان با مشكلات جدی مواجه شده و 73 هزار كارگر بیكار و متقاضی دریافت بیمه بیكاری شدند.

مدیركل تعاون كار و رفاه اجتماعی فارس افزود: از ابتدای شیوع كرونا تاكنون 4800 كارگر مشكوك به كرونا در فارس مشخص شد كه تست 4470 نفر از آنها مثبت بود و خوشبختانه تاكنون 3844 نفر از این كارگران شفا یافته و شوربختانه 11 نفر جان باختند.

مختاری تاكید كرد: در بعضی از واحدهای تولیدی این استان صدها كارگر روزانه در فاصله های نزدیك به یكدیگر مشغول كار و تلاش هستند و اگر دستورالعمل هایی بهداشتی در این مجموعه ها رعایت نمی شد قطعا فاجعه بزرگی به بار می آمد.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان فارس رعایت مناسب شیوه نامه های بهداشتی در واحدهای تولیدی این استان را عاملی موثر در پائین بودن موارد ابتلا و فوت ناشی از كووید 19 و كارنامه عملكرد فعالان این حوزه را در این ارتباطات قابل قبول ارزیابی كرد.

او همچنین به حمایت های معیشتی از زمان شیوع كرونا در فارس اشاره كرد و با بیان اینكه یك میلیون و 436 هزار خانوار در فارس ساكن و اغلب جزو یارانه بگیران هستند، گفت: سه دهك پایین جامعه نیز در یكسال اخیر كمك هایی از دستگاه های متولی نظیر كمیته امداد و بهزیستی دریافت كرده اند.

مختاری با تاكید بر لزوم هدایت بیشتر كمك ها به سمت جامعه كار و تولید، اظهار كرد: به یك میلیون خانوار استان فارس تسهیلات حمایتی كرونا اعطا شده است.

مدیر كل تعاون كار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به ضرورت هدایت برنامه ریزی ها برای افزایش درآمد خانوارهای این استان، گفت: در پی شیوع كرونا در این استان به 73 هزار كارگر بیمه بیكاری پرداخت شد.

او ادامه داد: از ابتدای شیوع كرونا و با هدف حفظ اشتغال های موجود و ایجاد انگیزه در كارفرمایان تاكنون 485 میلیارد تومان تسهیلات به بیش از 30 هزار كسب و كار زیان دیده از این بیماری پرداخت شده است.

مختاری اضافه كرد: در حال حاضر نه تنها مشاغل آسیب دیده از كرونا در این استان بازیابی شده بلكه اكنون به نسبت بهمن ماه 98 تعداد بیمه شدگان فارس نیز بیش از یك درصد رشد داشته است كه این مهم موفقیتی بزرگ برای استان قلمداد می شود.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی فارس، این استان را پیشتاز اجرای طرح مواسات و همدلی دانست و گفت: با همدلی و همت مردم، استاندار فارس، مجموعه دستگاه های اجرایی، سپاه و بسیج سعی شد كه كمك های مومنانه با عدالت بین نیازمندان توزیع شود.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۰۸:۴۷ - ۲۷/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۰