دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

دهمین عمل موفق كاشت حلزون شنوایی در بابل
 
یك عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشكی بابل می گوید دهمین عمل جراحی موفق كاشت حلزون شنوایی در بیمارستان آیت الله روحانی بابل انجام شد.
دهمین عمل موفق كاشت حلزون شنوایی در بابلبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ دكتر كیوان كیاكجوری، متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ اتولوژی و نورو اتولوژی و كوكلئار ایمپلنت دانشگاه علوم پزشكی بابل گفت: دهمین عمل جراحی كاشت حلزون در بیمارستان آیت الله روحانی بابل، برای یك دختر 21 ماهه بابلی شنوایی به همراه آورد.
این متخصص اذعان داشت: تاكنون 10 عمل جراحی كاشت حلزون در دانشگاه علوم پزشكی بابل با موفقیت انجام شده است و همه این كودكان، شنوایی خود را بدست آورده اند.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشكی بابل گفت: خانواده ها باید در بدو تولد در مراحل غربالگری شنوایی بسیار حساس باشند، زیرا درمان این بیماران زمان طلایی دارد كه قبل از تكلم است.
او افزود: اگر بچه هایی كه دچار اختلال شنوایی هستند در غربالگری شناسایی نشوند در سنین بالا اعمال جراحی در آن ها دچار مشكل می شود و نمی تواند مفید و مؤثر باشد.
وی گفت: والدینی كه فرزندشان نامزد این عمل می شود باید همكاری مؤثر و تنگاتنگ با تیم جراحی، شنوایی شناسی، گفتار درمانی و سایر تیم داشته باشند تا بتوانند از نتایج بسیار خوبی برخوردار شوند.
همچنین آقای محسن منادی مدیر كاشت حلزون دانشگاه علوم پزشكی بابل در حاشیه این عمل گفت: پس از قرار دادن پروتز در قسمت داخلی گوش، روند فعال سازی، برنامه ریزی و تنظیم بخش خارجی پردازشگر كاشت حلزون شنوایی توسط گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشكی بابل حدود 5 هفته دیگر برای این كودك بابلی انجام خواهد شد.
وی بیان داشت: مركز كاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشكی بابل 7 ماه پیش راه اندازی شده و تاكنون توانسته شنوایی را به 10 كودك 15 ماهه تا 3 ساله، هدیه كند.
آقای منادی ادامه داد: نكته حائز اهمیت این است كه عمل جراحی كاشت حلزون هم بر روی كودكان و هم بر روی بزرگسالان انجام می شود، ولی شرط انجام عمل برای بزرگسالان داشتن گفتار مناسب است.
   تاریخ: ۱۶:۲۱ - ۰۶/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۰