دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

انتخاب لباس فرم مطابق با نظر شورای مدارس و سلیقه دانش آموزان
 
تهران-ایرنا- مدیركل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با تاكید بر اینكه هیچ اجباری برای تهیه لباس فرم برای حضور دانش آموزان در مدرسه وجود ندارد، گفت: در صورت توافق برای تهیه این لباس، انتخاب آن باید منطبق با تصمیم شورای مدارس و سلیقه دانش آموزان باشد.
انتخاب لباس فرم مطابق با نظر شورای مدارس و سلیقه دانش آموزان تهران-ایرنا- مدیركل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با تاكید بر اینكه هیچ اجباری برای تهیه لباس فرم برای حضور دانش آموزان در مدرسه وجود ندارد، گفت: در صورت توافق برای تهیه این لباس، انتخاب آن باید منطبق با تصمیم شورای مدارس و سلیقه دانش آموزان باشد.

نورعلی عباسپور روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا درباره لباس فرم دانش آموزان اظهار داشت: پیشتر نیز بخشنامه شده بود كه برای لباس فرم مدارس هیچ گونه اجباری وجود ندارد و در مورد این موضوع در شورای مدرسه توافق شده است.

وی ادامه داد: شورای مدرسه از نماینده اولیا، رییس انجمن اولیا و مربیان، مدیر، نماینده معلمان و نماینده دانش آموزان تشكیل شده است و لباس فرم دانش آموزان با تدبیر این افراد انتخاب می شود. در واقع بررسی موضوع لباس در آیین نامه اجرایی برعهده شورای مدرسه است.

مدیركل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: معمولا مدارس یك پوشش متحد را برای همه دانش آموزان انتخاب می كنند اما خانواده ها نباید حتما هر سال لباس فرم نو خریداری كنند.

عباسپور افزود: خرید هر ساله لباس فرم ممكن است برای برخی خانواده ها سخت باشد؛ بنابراین به انجمن گفته شده در این مواقع شورا به طور غیرمستقیم از خیرین كمك بگیرد كه حرمت دانش آموز حفظ شود.

وی با بیان اینكه بارها اعلام شده است هیچگونه تحمیلی در زمینه لباس فرم به خانواده ها وجود نداشته باشد، گفت: لباس فرم دانش آموزان باید با فرهنگ ملی و مذهبی، سن دانش آموزان و توجه به شادابی آنها انتخاب شود.

مدیركل انجمن اولیا و مربیان عنوان كرد: به مدارس توصیه شده كه لباس فرم دانش آموزان با نظر و علاقه خود دانش آموزان باشد، مدارس چند رنگ را درنظر گیرند و با نظر اكثریت دانش آموزان در نهایت یك رنگ برای پوشش آنها انتخاب شود.

كاهش تقاضای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان

عباسپور همچنین درباره سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان اظهار داشت: هماهنگی های لازم برای فراهم سازی سرویس های رفت و آمد دانش آموزان انجام شده اما در حال حاضر تقاضا برای استفاده از سرویس مدارس كاهش یافته است. اگر خانواده ای برای رفت و آمد فرزند خود به سرویس نیاز داشته باشد، می توانیم سرویس را در اختیار آنها بگذاریم.

بر اساس اعلام كارگروه ماده 18، مناطق باید سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان را تامین كنند كه گزارشات عملكرد در این خصوص به دست آمده است.

مدیركل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش ادامه داد: امسال دانش آموزان تمام وقت در مدارس نیستند؛ بنابراین میزان نیاز آنها به حداقل رسیده است. همچنین برای احتیاط بیشتر درخصوص جلوگیری از شیوع ویروس كرونا از سرویس ایاب و ذهاب استفاده كمتری دارند.

عباسپور درباره پروتكل های بهداشتی سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان خاطرنشان كرد: مهم ترین مورد داشتن كارت واكسن راننده است، خانواده ها باید حتما كارت واكسن راننده را مشاهده كنند.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل فاصله گذاری اجتماعی در هر نوع خودرو، از تعداد مسافران كاسته شده است و وسیله حمل و نقل دانش آموزان باید مرتب ضدعفونی شود.

به گزارش ایرنا، مدارس و مراكز آموزشی از ابتدای اسفند ماه سال 98 به دلیل شیوع ویروس كرونا تعطیل شدند و آموزش دانش آموزان بر اساس اطلس یادگیری به صورت مجازی در بستر شبكه شاد، مدرسه تلویزیونی و بسته های یادگیری تداوم یافت.

تجربه 20 ماه گذشته از تعطیلی مدارس و آموزش مجازی دانش آموزان نشان داد كه هیچ یك از این روش ها نمی تواند جایگزین آموزش حضوری شود. در واقع از نظر مسوولان و كارشناسان آموزشی، آموزش از راه دور در برخی دانش آموزان علاوه بر افت تحصیلی، مشكلات جسمی، روانی و عاطفی بسیاری را ایجاد كرده است؛ بنابراین بازگشایی مدارس به صورت آرام و تدریجی در دستور كار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

در واقع وزارت آموزش و پرورش پس از گسترش واكسیناسیون عمومی و همچنین كسب مجوز از ستاد ملی مقابله با كرونا آموزش حضوری و بازگشایی مدارس با حفظ سلامت دانش آموزان را در اولویت قرار داد.

آموزش و پرورش با همكاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی الگویی را به عنوان نقشه راه برای بازگشایی ایمن و تدریجی مدارس طراحی كردند كه بر این اساس مدارس در مناطق روستایی و عشایر فعالیت خود را از ابتدای مهرماه به صورت حضوری با رعایت پروتكل های بهداشتی آغاز كردند.

همچنین بازگشایی مدارس برای دانش آموزان متوسطه دوم در 15 آبان ماه و برای دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول در یكم آذرماه صورت گرفت.

برچسب ها
- لباس فرم
- مدارس
- بازگشایی مدارس
- اختصاصی ایرنا
- سرویس مدارس
- انجمن اولیا و مربیان
- دانش آموزان
پروندهٔ خبری
- بازگشایی مدارس و دانشگاه ها
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۱۵ - ۰۷/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۲۷۲