دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

95 خانوار مددجو با كمك خیرین صاحب مسكن می شوند
 
هدایت صفری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار كرد: یكی از مهمترین، اثرگذارترین و ماندگارترین خدمات كمیته امداد استان، تأمین مسكن مناسب برای خانواده های تحت حمایت است.

وی با بیان اینكه گفتمان غالب كمیته امداد در حوزه خدمت رسانی به خانواده های تحت حمایت توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای جامعه هدف این نهاد است، افزود: تأمین مسكن مناسب برای خانواده های تحت حمایت در كنار ارائه خدمات اشتغالزایی و فرهنگی و تحصیلی به جامعه هدف از اركان مهم توانمندسازی بوده و با همین رویكرد با بهره گیری از ظرفیت های موجود خدمات مورد نیاز مددجویان تحت حمایت در بخش مسكن در قالب ساخت، تعمیر، تكمیل و خرید مسكن به آنان ارائه می شود.

مدیركل كمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینكه بر اساس آمارهای موجود بیش از 20 میلیارد و 640 میلیون تومان در قالب خدمات ساخت، خرید، تعمیر، تكمیل مسكن به مددجویان تحت حمایت از ابتدای سال جاری تاكنون هزینه شده است، تصریح كرد: با برنامه ریزی و اقدامات كمیته امداد استان زنجان 95 مددجوی تحت حمایت با بهره مندی از خدمات این نهاد در بخش مسكن در قالب ساخت و خرید مسكن تا پایان امسال صاحبخانه می شوند.

وی با اشاره به اینكه 58 مسكن خریداری شده و احداثی برای مددجویان مورد حمایت به بهره برداری رسیده و تحویل خانواده های تحت حمایت این نهاد شده است، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده عملیات ساخت و تكمیل 37 مسكن باقیمانده نیز در جریان بوده و تا پایان امسال تحویل خانواده های تحت حمایت می شود.

صفری در ادامه از ارائه خدمات به مددجویان آسیب دیده از حوادث خبر داد و افزود: در قالب این سرفصل خسارات وارده به مددجویان تحت حمایت در حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله، آتش سوزی و... با بررسی دقیق كارشناسی و طرح در كمیته ارزیابی خسارات این نهاد در اسرع وقت جبران می شود.

صفری با اشاره به اینكه آسیب های ناشی از حوادث هزینه های بالایی را برای خانواده های آسیب دیده به دنبال دارد، گفت: مقاوم سازی مسكن مددجویان تحت حمایت و برگزاری دوره های آموزشی امداد و نجات با هدف پیشگیری از بروز خسارت و آسیب برای جامعه هدف این نهاد و بالا بردن آمادگی آنان در مواجهه با حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی و كاهش خسارات ناشی از آن به منظور كاهش آثار و تبعات ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه از اقدامات دیگر كمیته امداد استان زنجان در حوزه مقابله با بحران است.

 وی با بیان اینكه بر اساس آمارهای موجود 23 مددجوی تحت حمایت كمیته امداد استان زنجان از ابتدای امسال تاكنون بر اثر حوادث غیر مترقبه از جمله آتش سوزی، سیل و بارندگی دچار خسارت شده اند، افزود: به منظور جبران خسارات وارده از حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی از جمله بارندگی و آتش سوزی به مددجویان تحت حمایت كمیته امداد استان زنجان، بیش از 190 میلیون تومان از ابتدای امسال تاكنون پرداخت شده است.

انتهای پیام/73005/ق
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۲:۳۸ - ۲۷/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۱