دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

برگزاری اختتامیه سه جشنواره كشوری معلولین مشهد
 
مراسم اختتامیه 3جشنواره هنری معلولین خراسان رضوی در هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت در مشهد برگزار می شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مركز خراسان رضوی، معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: جشنواره های "مبتنی بر دریا"،برگزاری اختتامیه سه جشنواره كشوری معلولین مشهد "سرود سربلندی" و "به توان نور"، مراحل داوری و انتخاب آثار را گذرانده است و طی روز های آینده تاریخ دقیق برگزاری اختتامیه های آنها در هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت، تعیین می شود.

حمیدرضا علیزاده افزود: جشنواره سرود سربلندی كه به تهیه نماهنگ هایی از چهار سرود ملی اختصاص دارد، روز گذشته با 121 اثر رسیده، مرحله داوری خود را سپری كرد و آثار برگزیده مشخص شدند.

به گفته وی، از مجموع آثار رسیده، 11 اثر مربوط به گروه نابینایان، 44 اثر مرتبط با معلولین جسمی حركتی، 41 اثر از آن معلولین ذهنی، 9 اثر متعلق به معلولین شنوایی و صوت و گفتار و 11 اثر نیز به صورت تركیبی و گروهی بوده است.

علیزاده با بیان اینكه بیشترین آثار این جشنواره از مشهد و نیشابور دریافت شده است گفت: نماهنگ بیشتر از جنبه دراماتیك و نمایشی موردنظر است و داوران از بین نقش آفرینان و منتقدین تئاتر استان انتخاب شدند كه آقایان علیرضا ترابی، فرشاد مؤتمنی و جواد غفوری منش، از جمله ی داوران این جشنواره بوده اند.

وی همچنین از پخش آنلاین و زنده اختتامیه جشنواره های معلولین در شبكه اینستاگرام خبر داد و گفت: razavidisabledart نشانی اینستاگرامی فعالیتهای هنری افراد دارای معلولیت است و اختتامیه جشنواره های یاد شده نیز در این پیچ به صورت زنده پخش می شود.

به گفته این مسئول، جشنواره مبتنی بر دریا هم مربوط به فیلم های كوتاه مرتبط با موضوع معلولیت و بیان مشكلات افراد دارای معلولیت است و شركت كنندگان آن تسهیلگران برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی اضافه كرد: این جشنواره سال گذشته كلید خورد و اكنون نوبت به برگزاری اختتامیه آن و اعلام اسامی برگزیدگان رسیده است.

علیزاده تعداد آثار رسیده از این جشنواره را 24 اثر علام كرد و گفت: از این تعداد تنها 20 اثر واجد شرایط شركت در جشنواره تشخیص داده شدند.

وی همچنین در زمینه جشنواره به توان نور گفت: این جشنواره اینستاگرامی با موضوع معلولیت و مقاومت و با پست هایی با هشتك «به توان نور»، طرح بندی شده بود.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در این جشنواره 122 اثر دریافت كردیم كه داوران از بین آثار برگزیده 3 اثر را به عنوان منتخبین نهایی انتخاب كردند.

وی هدف از برگزاری جشنواره های هنری و فرهنگی را تحقق نظریه مفید بودن هنردرمانی و حركت درمانی برای افراد دارای معلولیت، دانست و گفت: خراسان رضوی به جهت تعدد و تكثر جشنواره های فرهنگی هنری معلولین در سال های گذشته، در صدر استانهای كشور ایستاده است.

وی خاطرنشان كرد: از تئاتر و موسیقی گرفته تا فیلم، عكس، نمایشنامه، دل نوشته و ادبیات داستانی و زمینه های دیگر، در بیشتر رشته های هنری، جشنواره هایی در سطح استانی یا كشوری برگزار شده است.

علیزاده یادآور شد:در بخش ورزشی نیز همكاران ما در واحد فوقَ برنامه بهزیستی، جشنواره های سالانه را برای گروه های مختلف معلولین ترتیب می دهند تا فضای سرگرمی، نشاط، تنوع، تغییر روحیه و فعالیت فیزیكی و روانی افراد دارای معلولیت گسترش یابد.
   تاریخ: ۱۶:۴۹ - ۰۷/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۳