دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

صف طولانی معتادان برای خرید انواع مخدر در تهران+ فیلم
 


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ یكی از معضلات اجتماعی بزرگ تهران، اعتیاد و خرید و فروش مواد مخدر در این كلانشهر است و طرحهای مختلف و متعددی تا كنون در راستای مبارزه با موادمخدر و مقابله با آسیب اجتماعی اعتیاد از طرف نهادهای اجرا شده است.

وجود معتادان متجاهر و كارتن خوابهای مصرف كننده موادمخدر در برخی از نقاط پایتخت معضلی غیر قابل انكار است و متاسفانه افراد زیادی در حال حاضر درگیر این آسیب اجتماعی شده اند و بر اساس آمار، تعداد معتادان متجاهر پایتخت به بیش از 20 هزار نفر می رسد.

مواد فروشانی كه با دوربین رفت و آمد محله را رصد می كنند! از معتادان متجاهر كه بگذریم معضل خرید و فروش مواد مخدر و استفاده از مصرف كنندگانی كه ظاهری قلچماق گونه و البته بیشتر شبیه به اراذل و اوباش دارند به عنوان بپا و مراقب محل عبور و مرور فروشندگان اصلی مواد مخدر در جایی كه استقرار پیدا می كنند، در محلات فوق هم غیر قابل تكذیب است.

در ادامه این گزارش خانه ای را می بینید كه به گفته معتادان و مصرف كنندگان مواد مخدر، افراد متقاضی مخدر شیشه، دوا و همچنین "سورچه" باید در صفی نسبتا طولانی بایستند.

با مراجعه به آدرس محل وجود این خانه و ورود به عنوان خریداری با ظاهری شبیه به مصرف كنندگان، صفی شلوغ و طولانی از معتادان دیدیم كه اصلا بیراه نگفته بودند.
یكی دوا (هروئین) میخواست و یكی هم برای سورچه در صف شلوغ خرید مواد مخدر فوق ایستاده بود.

شواهد موجود نشان می داد كه ساكنان خلافكار خانه از 4 جهت با دوربین مدار بسته، رفت و آمد افراد به خانه و حتی كوچه را به طور لحظه ای، مستمر و مستقیم چك می كنند.

فیلم خام این گزارش برای ارائه به نهادهای قضایی و انتظامی موجود است و خبرگزاری دانشجو آماده انجام همكاری های لازم در این خصوص است.

{$sepehr_media_1294771_400_300}
سورچه چیست؟ گفتنی است مواد مخدر سورچه در اصل نام فریبنده و خوش رنگ و لعاب جدیدی است كه از طرف سوداگران مرگ، برای مخدر هروئین و مشتقات آن انتخاب شده است.

از مخدر پر مشتری سورچه به عنوان سور و سات مهمانی ها و جمع های پرعیش مورد استفاده قرار می گیرد و از جمله علائم مصرف آن میتوان به شروع یك سرخوشی در نهایت اختلالات حاد روانی اشاره كرد.
منبع خبر:
دانشجو
   تاریخ: ۱۰:۰۰ - ۲۷/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۷