دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

نزدیك به80 هزار معلول زیرپوشش بهزیستی آذربایجان شرقی
 
مدیركل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: 79 هزار و 660 نفر افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی استان هستند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، صحاف مدیركل بهزیستی آذربایجان شرقی در نشست هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت گفت: این افراد دارای معلولیت خیلی شدید، شدید، متوسط، خفیف و نامشخص هستند و معلولیت آن ها شامل معلولیت جسمی و حركتی، بینایی، صوت و گفتار، شنوایی، روانی مزمن و ذهنی است.

وی مهمترین هدف بهزیستی را توانمندسازی افراد دارای معلولیت با اشتغال پایدار بیان كرد و گفت: در قالب تسهیلات اشتغال به2 هزار و 235 نفر از معلولان استان خدمات ارائه شده است.

وی افزود: برخورداری از حقوق و فرصت های برابر، توجه به فقر، پاسخگویی به نیاز های اساسی از دیگر آیتم های توانمند سازی معلولان است.

مدیركل بهزیستی آذربایجان شرقی تعداد مراكز روزانه بهزیستی در استان را 84 مركز عنوان كرد كه در طول سال به چهار هزار نفر خدمات توانبخشی ارائه می دهند.

وی كوچك سازی مراكز توانبخشی را از اهداف مهم بهزیستی برشمرد و گفت: سعی شده است مراكز از حالت بیمارستانی و اردوگاهی خارج و به خانه تبدیل شوند.

صحاف ادامه داد: در استان 9 خانه كوچك حمایتی احداث شده است كه در هر كدام از آن ها 10 نفر معلول نگهداری می شوند.

وی خدمات كاشت حلزون را از جمله خدمات ارائه شده به افراد دارای معلولیت شنوایی عنوان كرد و افزود: امسال برای 75 ناشنوا با اعتبار 180 میلیون تومان در این خصوص اقدامات انجام شده است.

وی همچنین ارائه وسایل كمك توانبخشی به افراد دارای معلولیت را از دیگر اقدامات بهزیستی استان برشمرد و گفت: امسال حدود دو هزار قلم كالا شامل ویلچر، سمعك، باتری سمعك با اعتبار 480 میلیون تومان به این افراد ارائه شده است.

مدیركل بهزیستی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برنامه های هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت، تحویل 37 واحد مسكونی به افراد دارای معلولیت، دیدار با امام جمعه تبریز، انجام گفتگو های رادیویی و تلویزیونی، برگزاری نشست با تشكل ها و تجلیل از دانشجویان نابینا را از جمله برنامه های این هفته ذكر كرد.

شعار امسال هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت كه از8 تا 13 آذرماه برگزار می شود «ارتقای مشاركت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار» است.
   تاریخ: ۰۸:۴۳ - ۰۸/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۹