دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

فضای مجازی نوع و كیفیت آسیب های اجتماعی را تغییر داده است
 
حسین اسد بیگی، روان شناس بالینی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،در پاسخ به این پرسش كه «اكنون مهمترین آسیب های اجتماعی چیست؟»، گفت: همه آسیب های اجتماعی با هم مرتبط هستند.

وی ادامه داد: خشونت خانگی از قبیل همسر آزاری،كودك آزاری و خودكشی از جمله آنها هستند. البته آمار این موارد نسبت به كشورهای دیگر زیاد نیست اما هر چقدر هم كم باشد مهم است.

این روان شناس بالینی گفت: همچنین موضوع طلاق نیز كه عده ای آن را آسیب اجتماعی دانسته و عده ای آن را نمی دانند؛ اما آمار طلاق نیز زیاد شده است؛به خصوص در مقایسه با ازدواج یعنی در این سالها هرچه جلوتر می رویم آمار ازدواج كم شده و آمار طلاق زیاد می شود.

اسد بیگی یادآور شد: به حدی كه در كشور حدودا در برابر هر سه ازدواج، یك طلاق داریم؛در حالی كه در تهران به ازای هر دو ازدواج یك طلاق داریم.

وی افزود: در دوران كرونا بسیاری در خصوص این موضوع كه آسیب ها و خشونت زیاد شده صحبت كردند، اما از دید بنده نمی توان تعیین كرد كه آیا در دوران كرونا این موضوعات زیاد شده یا نشده است و این به پژوهش نیاز دارد.

این روان شناس بالینی یادآور شد: اكنون آسیب های اجتماعی نسبت به دهه های قبل مقداری تغییر كرده؛با توجه به فضای مجازی كیفیت و نوع آسیب ها نیز عوض شده است.

اسد بیگی خاطرنشان كرد: یكی از چیزهایی كه ما را نگران كرده و به چشم نمی آید و عنوان نمی شود، آسیب فضای مجازی در جوانان است؛ به طوری كه ارتباطات ناصحیح در فضای مجازی زیاد است؛ یعنی جوانان به هم نزدیك شده و ارتباطاتی با هم دارند كه در گذشته به این راحتی نبود.

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۹:۳۳ - ۰۸/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۱