دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

بازگشایی حضوری مدارس بهترین راه پیشگیری از آسیب های كرونایی
 
مدیركل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به آسیب های بسیاری كه در ایام كرونا بر پیكره آموزش و پرورش وارد شد، گفت: بازگشایی حضوری مدارس بهترین راه پیشگیری از آسیب های به وجود آمده است.
بازگشایی حضوری مدارس بهترین راه پیشگیری از آسیب های كرونایی علیرضا سعدی پور در جلسه شورای معاونین مشترك اداره كل آموزش و پرورش مازندران با شهرستانها و مناطق استان ضمن تبریك انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش ابراز امیدواری كرد تا وزیر جدید در انجام رسالت بسیار مهم خود موفق شود.
وی همچنین ضمن تبریك روز نیروی دریایی تأكید كرد از ظرفیت دانشگاه علوم دریایی شهرستان نوشهر باید به نحو مطلوبی استفاده كنیم و در همین راستا مقرر شد تا در هفته پژوهش جلسه مشتركی در دانشگاه علوم دریایی برگزار شود.
مدیركل آموزش و پرورش مازندران اعلام كرد: از تاریخ شروع آموزش حضوری تاكنون در حدود 70 درصد دانش آموزان مازندران در مدارس استان حاضر شدند؛ هرچقدر حضور دانش آموزان در مدرسه بیشتر شود از آسیب های بسیار زیادی كه در زمینه های مختلف به وجود می آید جلوگیری خواهد شد.
سعدی پور با بیان این كه تعطیلی مدارس آسیب های زیادی را برای دانش آموزان و جامعه به بار آورده است، اظهار كرد: یادگیری های از دست رفته، تغذیه نامناسب و چاقی مفرط در اثر عدم تحرك دانش آموزان، ایجاد استرس برای همكاران فرهنگی به لحاظ روحی و روانی در خصوص تغییر زمان آموزش ها، بالا رفتن آمار ترك تحصیل، بالا رفتن سطح خشونت، انزوای اجتماعی و غیره از جمله خسارت هایی بوده كه تعطیلی مدارس به بار آورده است.
وی در همین راستا ادامه داد برای ترغیب خانواده ها و دانش آموزان به حضور در مدارس باید كار اقدام سازی خانواده ها را همه روزه انجام دهیم و در كنار آن پایبند به اجرای جدی پروتكل های بهداشتی بر اساس شیوه نامه 06 باشیم.
این مقام مسئول با اشاره به اینكه تحقیقات نشان می دهد اثرگذاری آموزش حضوری بسیار بالاتر از آموزش مجازی است، گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی كرونا دانش آموزان باید به صورت حضوری در مدارس آموزش ببینند ما نیز باید از این جریان حمایت كنیم تا این اتفاق خوب بیفتد و هم دانش آموزان و همكاران فرهنگی ما به یك آرامش نسبی روانی برسند.
مدیركل آموزش و پرورش مازندران با توجه به تغییر معنای سواد در جامعه امروزی ضمن تاكید بر اجرای صحیح برنامه های جدید سواد آموزی به عنوان سواد آموزی مدرسه محور در جلسه توصیه كرد تا دانسته های خود را در جهت ایجاد تغییرات اثر گذار در زندگی به كار گیرند.
علیرضا سعدی پور با بیان اینكه یك مدیر توانمند در آموزش و پرورش باید به سه مهارت مسلط باشد، خاطرنشان كرد: مهارت فنی مهارت انسانی و مهارت ادراكی سه مهارت مهمی هستند كه باید در مدیریت دستگاه تعلیم و تربیت به كار گیریم تا بتوانیم الهام بخش و اثر گذار باشیم؛ كفایت علمی و تخصصی، آگاهی از شیوه نامه ها، دستورالعمل ها، طرح ها و برنامه های سازمانی، روابط عمومی، روابط انسانی و مدیریت منابع انسانی در یك كار تیمی، قدرت و توانایی درك مسائل و مشكلات مربوط به دستگاه تعلیم و تربیت از جمله مواردی است كه در تشریح این سه مهارت می توان گفت.
وی در پایان یادآور شد: فرآیند دریافت كد مستخدم در سامانه «كارمند ایران» حساسیت ویژه ای دارد و باید در بارگذاری صحیح اطلاعات، دقت لازم انجام پذیرد و در این رابطه مدیران شهرستان ها باید به صورت مستقیم وارد عمل شوند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۴۲ - ۰۸/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۴